Udany rok Toyoty na polskim rynku
Toyota może uznać 2013 rok w Polsce za niezwykle udany. Sprzedaż marki w naszym kraju wzrosła o ponad 4 000 samochodów zaś Auris był najczęściej wybieranym przez nabywców indywidualnych modelem.
2013 rok obfitował w wiele premier Toyoty - w lutym pojawił się zmodernizowany minivan Verso, w marcu - nowa generacja RAV4 a w późniejszych miesiącach - Auris z napędem konwencjonalnym i hybrydowym oraz nowa Corolla. Szczególnym hitem okazał się Auris, który odnotował niemal 2,5-krotny wzrost sprzedaży względem 2012 r. Tym samym model odnotował największy (o 22 pozycje) skok w pierwszej dwudziestce najczęściej kupowanych samochodów przez klientów indywidualnych. Na zakup konwencjonalnej odmiany zdecydowało się 6 648 nabywców a hybrydowej - 855. Sprzedaż RAV4 osiągnęła poziom 2 842 sztuk (wzrost o 122 proc.), Corolli sedan - 1 726 sztuk (wzrost o 30 proc.) a Verso - 1 006 sztuk.
Wśród pozostałych modeli dużym zainteresowaniem cieszyły się Yarisy (konwencjonalne - 7 078 sztuk, hybrydowe - 602 sztuki), Avensisy (2 937 sztuk), Aygo (546 sztuk) oraz Hilux (427 sztuk). Land Cruiser sprzedał się w ilości 109, GT86 - 59, Prius - 49, Prius+ - 21, Prius Plug In - 5, Proace - 45, Land Cruiser V8 - 24, Dyna - 17, Verso S - 3 a Hiace - 2 egzemplarzy.
Łącznie Toyota sprzedała w 2013 r. w Polsce 25 001 samochodów (wzrost o 20 proc. względem 2012 r.). Według statystyk nie uwzględniających re-eksportu, wynik ten odpowiada 8,1-proc. udziałowi w rynku.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl