Ublo - Trzykołowiec Renault - grudzień 2001
Ublo - Trzykołowiec Renault, grudzień 2001, laz
Po uzupełnieniu oferty o rowery w 1999 roku, Renault sprzedaje od kilku miesięcy skutery. Z myślą o tych, którzy marzą o dwóch kółkach ale powstrzymuje ich obawa o bezpieczeństwo, Renault przygotował studyjny trzykołowiec.
Dzięki jednobryłowej formie opartej na idei bańki i trzem kołom Ublo ma dać kierowcy znacznie większe poczucie bezpieczeństwa. Oba tylne kołą mają niezależne wachacze oraz centralny amortyzator. Rama pojazdu wykonana jest z aluminium. Ublo napędza silnik dwucylindrowy, czterosuwowy, o pojemności 124 cc.
Bezpieczeństwo kierowcy zapewniać ma oprócz trzeciego koła poduszka powietrzna. Hamulec umieszczony z prawej strony kierownicy steruje zarówno przednim jak i tylnymi kołami. Ma to zapobiec "nurkowaniu" jakiemu często podlegają konwencjonalne skutery i motory. Aby nie zwiększać szerokości pojazu o wystające lusterka, obraz z tyłu przekazuje kierowcy centralnie umieszczona kamera. To właśnie mała szerokość, 770 mm w przypadku Ublo, daje jednośladom przewagę w zakorkowanych miastach.
Po zaprezentowaniu prototypu, Renault planuje pracować nad wdrożeniem projektu. Ublo ma trafić do sprzedaży w 2003 roku.