Trwa ładowanie...
20-12-2010 11:36

Tyskie układy kierownicze w Citroenie DS3 Racing

Tyskie układy kierownicze w Citroenie DS3 Racing
d1s72a0
d1s72a0

Nowy hot-hatch Citroena o nazwie DS3 Racing (202 KM) otrzyma specjalny układ kierowniczy dedykowany wyłącznie tej wersji sportowego modelu francuskiego koncernu. Single-pinion EPS, jeden z najnowocześniejszych układów kierowniczych na świecie, stworzony został przez inżynierów firmy Nexteer Automotive i dla sportowej wersji Citroena produkowany będzie wyłącznie w Tychach, w jednym z największych zakładów koncernu na świecie.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Precyzyjna praca układu kierowniczego, wyjątkowo istotna w "hot-hatchach", w Citroenie DS3 Racing osiągnięta została dzięki wysiłkom inżynierów Nexteer, którzy musieli znaleźć równowagę pomiędzy koniecznością zapewnienia niskiego tarcia przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich tolerancji dla wszystkich elementów systemu. Tradycyjne przekładnie kierownicze wymagają podparcia listwy zębatej za pomocą ślizgacza dociskanego sprężyną, jednak Nexteer zdołał wyeliminować konwencjonalne rozwiązanie.

Kluczową technologią podczas tworzenia układu dla Citroena DS3 okazało się zastosowanie jednego z najnowszych rozwiązań Nexteer Automotive - poliamidowego łożyska mimośrodowego listwy zębatej, które poprawia właściwości jezdne oraz poziom hałasu i drgań.

d1s72a0

By zmniejszyć zużycie paliwa i obniżyć poziom emisji CO2, światowi producenci zastępują obecnie energochłonne układy hydrauliczne systemami wspomaganymi elektrycznie, pobierającymi energię tylko wtedy, gdy jest ona potrzebna. Ponadto systemy z pojedynczym zębnikiem (Single Pinion) sprawiają, iż mechanizm EPS montowany jest w przedziale silnika, a tym samym dalej od kierowcy niż konwencjonalne systemy EPS ze wspomaganą kolumną kierowniczą.

Na coraz częstsze wykorzystanie systemów EPS Nexteer Automotive przez światowych producentów składa się m.in. fakt, iż wszystkie procesy związane z kontrolą produkcji oraz opracowywaniem oprogramowania inżynieryjnego przeprowadzane są od początku do końca przez specjalistów Nexteer, bez wykorzystania firm zewnętrznych. Wymaga to nieustannych inwestycji w centra Badań i Rozwoju, inżynierię produktu oraz zwiększenie możliwości produkcyjnych koncernu. Dzięki tym działaniom Nexteer Automotive jest jedynym producentem systemów EPS, który zaopatruje światowe motokoncerny w układy montowane we wszystkich klasach aut - od miejskich, po największe klasy SUV.

[

]( http://wnp.pl )

d1s72a0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1s72a0
Więcej tematów