Trwa ładowanie...
25-07-2011 10:01

Tyska fabryka rozwija produkcję Ypsilona

Tyska fabryka rozwija produkcję YpsilonaŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Jesienią pojawią się nowe wersje produkowanej w Polsce Lancii Ypsilon. Pojawi się m.in. wersja na gaz. Nowa wersja może sprawić, że nieatrakcyjne dotąd z ekonomicznego punktu widzenia auto zyska popularność u polskiego klienta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Produkcja Lancii Ypsilon osiągnęła już wielkość ok. 460 egzemplarzy dziennie, wobec zakładanych 500 sztuk na dzień. - Pierwsze miesiące sprzedaży pozwalają na ostrożny optymizm odnośnie odbioru tego auta przez rynek, szczególnie, że mamy okres wakacyjny" - ocenił dyrektor tyskiej fabryki Zdzisław Arlet.

Wytwarzana w Tychach nowa Lancia Ypsilon jest pierwszym autem tej marki, produkowanym poza Włochami. Według dyrektora plan zakładający wyprodukowanie w tym roku ok. 50-60 tys. aut tego modelu jest aktualny. Jesienią pojawią się m.in. Lancie na gaz, z automatyczną skrzynią biegów oraz egzemplarze przystosowane do ruchu lewostronnego. Od przyszłego roku roczna produkcja ma przekroczyć 100 tys. Łączne nakłady związane z rozpoczęciem produkcji w Tychach nowej Lancii Ypsilon wyniosły ok. 1,8 mld zł w Polsce i za granicą. Na wydziale spawalni powstała nowa linia wyposażona w blisko sto robotów, a na wydziale montażu nowa linia zastąpiła dwie dotychczasowe.

d2joget

Dyrektor potwierdził, że w przyszłym roku tyska fabryka nadal będzie wytwarzać swój najpopularniejszy jak dotąd model - Fiata Pandę. Choć niebawem we Włoszech ruszy seryjna produkcja drugiej generacji Pandy, władze koncernu nie zdecydowały jeszcze, kiedy wygaśnie produkcja dotychczasowej, w Tychach. Auto nadal cieszy się powodzeniem na rynku. W pierwszym półroczu 2011 r. fabryka wyprodukowała ponad 130 tys. Pand, a w ciągu ośmiu lat produkcji - ponad 2 mln egzemplarzy.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Łączna produkcja tyskiej fabryki w całym 2011 r. powinna przekroczyć pół miliona egzemplarzy. W ubiegłym roku było to ok. 533,5 tys. aut. Po pierwszym półroczu tego roku wielkość produkcji zbliżyła się do 269 tys. samochodów, co stanowi 83 proc. produkcji w tym samym czasie zeszłego roku.

Mimo mniejszej produkcji Fiat Auto Poland nieoficjalnie szacuje się, że tegoroczny wynik finansowy FAP może być ok. 3,5-krotnie lepszy od ubiegłorocznego. Tyska fabryka Fiata należy do największych zakładów włoskiego koncernu na świecie. Codziennie z jej linii produkcyjnych zjeżdża ok. 2020 samochodów sygnowanych markami Fiat, Abarth i Lancia oraz Ford.

tb/

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj