Trwa ładowanie...
Moto Target
27-07-2016 13:21

Typowe usterki silników Diesla

Typowe usterki silników DieslaŹródło: zdjęcie producenta
d1fyoc7
d1fyoc7

Auta wyposażone w silnik wysokoprężny cieszą się w naszym kraju dużym zainteresowaniem i to zarówno pośród osób, które szukają nowego, jak i używanego samochodu. Diesel to atrakcyjny kąsek, który osiągami dorównuje autom benzynowym, ale zapewnia mniejsze zużycie paliwa. Żaden pojazd nie jest jednak idealny.

Samochód z silnikiem wysokoprężnym mimo wielu zalet może okazać się po prostu drogi. Koszty utrzymana bywają bowiem całkiem spore. Coraz więcej kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że po pokonaniu około 200 tys. km ich auto będzie wymagać drogich napraw. Które z awarii należy uznać za najczęstsze?

Właściciele współczesnych diesli w wielu przypadkach narzekają na turbosprężarki. Dzięki nim możliwe jest uzyskanie dużej mocy i momentu obrotowego. Dlatego jeżeli samochód zaczyna mieć problemy z przyspieszeniem, może to oznaczać, że żywotność turbosprężarki ma się ku końcowi. Bagatelizowanie awarii i zwlekanie z wymianą może skutkować m.in. rozbieganiem silnika, a nawet całkowitym zniszczeniem.

Dużo kontrowersji i obaw budzi też filtr DPF/FAP. Jego podstawowa rola polega na dopalaniu sadzy, która powstaje podczas spalania oleju napędowego przez silnik. Niestety w pojazdach eksploatowanych w mieście, które poruszają się na krótkich dystansach, jest to utrudnione i z reguły resztki sadzy nie zostają dopalone do końca. Filtr stopniowo zapycha się, aż w końcu jest zupełnie bezużyteczny i trzeba go wymienić.

Często kłopotów dostarcza dwumasowe koło zamachowe, które stosuje się w celu minimalizacji drgań występujących między silnikiem a skrzynią biegów. Podstawowy problem sprowadza się do tego, że dynamiczne przyspieszenie dieslem na stosunkowo niskich obrotach generuje olbrzymi moment obrotowy, który wpływa destrukcyjnie na tłumik drgań skrętnych koła. Warto zaznaczyć, że w przypadku wymiany koła dwumasowego konieczna jest także wymiana tarczy sprzęgła wraz z dociskiem.

d1fyoc7

Łańcuch rozrządu wytrzymuje przeciętnie przebieg rzędu 300 tys. km. To wynik bardzo dobry, ale zdarza się, że podzespół ulega uszkodzeniu nawet po 100 tys. km. Podobnie jak w przypadku koła dwumasowego, łańcuch skraca swój żywot na skutek mocnego wciskania gazu na niskich obrotach tj. poniżej 2 000 obr/min.

Powyższe usterki do tanich w naprawie nie należą. Mogą mocno uderzyć właściciela auta po kieszeni. Dlatego przed zakupem diesla zaleca się, by przemyśleć jego wszystkie zalety i wady. Wszystko po to, by uniknąć nieprzyjemnych, dość kosztownych niespodzianek.

Źródło: Mototarget.pl/noweczesci.pl

ll

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj