TUV: Najbardziej niezawodne auta
Raporty niezawodności to ważne źródło informacji dla kupujących samochody. Oto wyniki najnowszego badania specjalistów z TUV na temat aut używanych w Niemczech. Pochwały należą się przede wszystkim takim markom japońskim oraz niemieckim.
Przebadane auta zostały sklasyfikowane w pięciu grupach wiekowych (2 do 3 lat; 4 do 5 lat; 6 do 7 lat; 8 do 9 lat; oraz 10 do 11 lat). Jak łatwo się domyślić, im auto starsze, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia w nim usterki. Dla auta dwu- i trzyletnich: średni wynik usterkowości wyniósł 5,9 proc. (rok wcześniej: 5,5 proc.). Auta cztero- i pięcioletnie osiągnęły wynik na poziomie 10,3 proc. (10,4), a sześcio- i siedmioletnie 17,5 proc. (16,7 proc.). Starsze pojazdy mają już znacznie większe szanse na usterkę. Auta ośmio- i dziewięcioletnie uzyskały średni wynik usterkowości równy 22,2 proc. (21,4 proc.), a pojazdy dziesięcio- i jedenastoletnie 26,8 proc. (26 proc.).
Warto zauważyć, że w każdej grupie wyniki były nieco gorsze niż w ubiegłym roku. Można stąd wysnuć wniosek, że im nowsze jest auto, tym większa szansa na usterkę w danym przedziale wiekowym. Czyżby samochody były coraz słabsze?
Badanie TUV 2012 uwzględnia modele samochodów, które zostały pogrupowane w pięciu kategoriach wiekowych na podstawie ilości wykrytych podczas przeglądów usterek, stanowiących poważne zagrożenie dla kierowcy i innych użytkowników ruchu drogowego.
Poniżej znajduje się lista najlepszych modeli w każdej z pięciu kategorii wiekowych. Podajemy również orientacyjne ceny tych modeli na rynku wtórnym.
AUTA DWU-/TRZYLETNIE
- Toyota Prius (1,9%); średni przebieg to 39 000 km - 55 tys. zł.
- Toyota Auris (2,6%); średni przebieg to 38 000 km - 40 tys. zł.
- Mazda2 (2,6%); średni przebieg to 34 000 km - 27 tys. zł.
- Porsche Boxster/Cayman (2,8%); średni przebieg to 31 000 km -130 tys. zł.
- Volkswagen Golf Plus (2,8%); średni przebieg to 40 000 km - 43 tys. zł.
AUTA CZTERO-/PIĘCIOLETNIE
- Volkswagen Phaeton (2,4%); średni przebieg to 76 000 km - 90 tys. zł.
- Toyota Prius (3,3%); średni przebieg to 62 000 km - 45 tys. zł.
- Porsche Boxster/Cayman (4,5%); średni przebieg to 45 000 km - 110 tys. zł.
AUTA SZEŚCIO-/SIEDMIOLETNIE
- Porsche 911 (5,5%); średni przebieg to 64 000 km - 160 tys. zł.
- Toyota Corolla Verso (7,1%); średni przebieg to 85 000 km - 32 tys. zł.
- Toyota RAV4 (8%); średni przebieg to 81 000 km - 40 tys. zł.
- Honda Jazz (8%); średni przebieg to 75 000 km - 20 tys. zł.
AUTA OŚMIO-/DZIEWIĘCIOLETNIE
- Porsche 911 (6,9%); średni przebieg to 77 000 km - 120 tys. zł.
- Toyota RAV4 (10%); średni przebieg to 100 000 km - 32 tys. zł.
- Honda Jazz (10,7%); średni przebieg to 93 000 km - 17 tys. zł.
AUTA DZIESIĘCIO-/JEDENASTOLETNIE
- Porsche 911 (9,5%); średni przebieg to 90 000 km - 90-100 tys. zł.
- Toyota RAV4 (10%); średni przebieg to 108 000 km - 25 tys. zł.
- Toyota Yaris (16,8%); średni przebieg to 110 000 km - 11 tys. zł.
Najnowszy raport niezawodności TUV odzwierciedla wyniki wszystkich przeglądów generalnych, przeprowadzonych przez ośrodki testowe TUV, zgodnie z Art. 29 niemieckiej Ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO).
Ranking edycji 2012 oparty jest na prawie 8 mln przeglądów samochodów w okresie od lipca 2010 do czerwca 2011.
Źródło: Samar
tb/mw/mw