Trwa ładowanie...
01-06-2009 22:32

Turbo zabawa - Promotor Honda Integra TypeR

Turbo zabawa - Promotor Honda Integra TypeR
d1u6y09
d1u6y09

Zakup używanego pojazdu może wiązać się z przykrymi niespodziankami. Radość z posiadania samochodu potrafi szybko ukrócić awaria silnika. Właściciel Hondy Integry Type-R nacieszył się sprawną jednostką napędową przez zaledwie kilka dni...

Później przyszło się zmierzyć z wizją naprawy. Skoro koszta i tak nie miały być niskie, padł pomysł zastąpienia 1,8-litrowego silnika motorem o pojemności 2,2 litra. Integra Type-R z silnikiem od Hondy Prelude jeździłaby całkiem szybko, ale wizja dołożenia turbodoładowania była całkiem kusząca, więc prace nie zostały zakończone...

Maszyną zajęli się specjaliści z firmy Promotor, których zadanie polegało na przekształcenie wolnossącego, wysokoobrotowego silnika na doładowaną jednostkę.

d1u6y09

Skomplikowana operacja wymagała m.in. zastosowania wyczynowych tulei, nowych kolektorów, innych tłoków oraz intercoolera. Tunerzy z zapartym tchem czekali na wynik pomiaru na hamowni. Komputer wskazał aż 570 KM oraz 660 Nm! Dzięki temu Honda zamieniła się w drogowy pocisk.

300km/h może pojawić się na liczniku po przemierzeniu odcinka 800m... Sprint na ćwierć mili trwa 12,4 sekundy. Na mecie Honda mknie około 240 km/h. Mogłoby być jeszcze szybciej, ale właściciel nie chciał w pełni przystosować karoserii do pogoni, co wiąże się z wypatroszeniem kabiny ze wszelkich udogodnień. Rezultaty mogłyby być lepsze, gdyby nie mizerna nawierzchnia polskich torów. Trzeba pamiętać, że niebagatelne moce trafiają zazwyczaj na tylną oś lub cztery koła. W Integrze jedynie przednie opony walczą o trakcję ze stadem 570 KM. W trakcie zawodów sytuacja się nieco poprawia na skutek stosowania wyścigowych slicków.

Spoglądając na Integrę mało kto stwierdzi, że pojazd pięknie wygląda. Dla właściciela pojazdu to najmniejszy problem. Przeciętnie spasowane elementy zostały wytłoczone z lekkich tworzyw, co w połączeniu z brakiem niepotrzebnych spojlerów pozytywnie wpłynęło na osiągi pojazdu. Dość powiedzieć, że nawet szeroko reklamowane i pożądane przez wielu Porsche GT2 ma znacznie mniej mocy...

Łukasz Szewczyk
fot. PromotoR

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj