Trzycylindrowe Porsche
Brytyjski magazyn Autocar poinformował, że Porsche zastanawia się nad zastosowaniem turbodoładowanego, 3-cylindrowego silnika w nowym Boxsterze.
Niemiecki producent szuka sposobu na obniżenie emisji dwutlenku węgla w swoich samochodach. W związku z tym pojawił się projekt wstawienia mniejszego silnika do następnej generacji Boxstera.
Jak poinformował Hans-Jurgen Wohler - odpowiedzialny za linię modelową Boxstera - kolejne auto może zostać wyposażone w 3-cylindrową jednostkę z turbiną, generującą moc rzędu 180-200 KM. Takie rozwiązanie powinno obniżyć emisję CO2 do 180 g/km.
Powyższy projekt jest spowodowany normami, jakie narzuca producentom samochodów Unia Europejska. Jako, że Porsche produkuje mniej niż 300 tys. samochodów rocznie, musi zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 25 proc. do 2012 r.
Jednak więksi producenci mają trudniejsze zadanie. Unia stawia im bardziej rygorystyczne wymogi - w tym samym czasie powinni ograniczyć w swoich autach emisję CO2 do 120 g/km.
Zwarson