Trwa ładowanie...
d3elgah
02-06-2005 15:58

Trzech mistrzów Europy na starcie Rajdu Polski

d3elgah
d3elgah

Nazwiska trzech mistrzów Europy - broniącego tytułu z 2004 roku Simona Jean-Josepha, Renato Travaglii (2002) i Krzysztofa Hołowczyca (1997) znalazły się na liście zgłoszeń 62 Rajdu Polski (10-12 czerwca, w okolicach Mikołajek).

Wśród 72 zgłoszonych załóg są także mistrzowie Polski - Leszek Kuzaj i Czech - Jan Kopecky. W sumie, obok krajowej czołówki, chęć udziału w drugiej tegorocznej eliminacji mistrzostw Europy wyraziło blisko 20 kierowców zagranicznych - z Francji, Włoch, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Belgii, Czech, Bułgarii, Ukrainy, Rosji i Węgier.

"Tak świetnej obsady Rajd Polski nie miał już od wielu lat. To tylko potwierdza, że decyzja o przeprowadzce z asfaltowych odcinków specjalnych na mazurskie szutry była słuszna. Przyjazd do Mikołajek wielu bardzo dobrych zawodników, to znakomita wiadomość przede wszystkim dla kibiców. Zapowiada się pasjonująca walka o zwycięstwo, a o końcowy sukces może się pokusić jeden z kilkunastu czołowych kierowców. Moim zdaniem rajd nie ma zdecydowanego faworyta, a to tylko uatrakcyjni widowisko" - mówi dyrektor 62 Rajdu Polski, Grzegorz Gac.

"Jean-Joseph (Renault Clio), Travaglia (Mitsubishi Lancer), Hołowczyc (Subaru Impreza)
, Kopecky (Mitsubishi Lancer) czy Kuzaj (Subaru Impreza) rekomendacji nie wymagają - podkreśla rzecznik prasowy rajdu, Andrzej Borowczyk. - Poza nimi uwagę zwracają tacy zawodnicy jak Włoch Giandomenico Basso, który reprezentuje fabryczny team Fiata czy Saku Vierimaa z Finlandii i Trond Sveinsvoll z Norwegii (obaj Subaru Impreza) oraz Oscar Svedlund ze Szwecji (Mitsubishi Lancer). Szwed, 25-latek z Karlstad wygrał już w tym roku dwa rajdy w mistrzostwach swojego kraju (Snow Rally, South Swedish Rally), ale ma także na swoim koncie wygrane odcinki specjalne w grupie N, w Rajdzie Szwecji - jednej z rund mistrzostw świata".

d3elgah

Zdaniem fachowców większe szanse na luźnych nawierzchniach wydają się mieć samochody napędzane na cztery koła. Potwierdza to decyzja Renato Travaglii, który na asfalcie rywalizuje za kierownicą Clio S1600, ale do Polski przywozi Mitsubishi Lancera. Zwycięzca Rajdu Mille Miglia, pierwszej rundy mistrzostw Europy 2005 i aktualny lider tego serialu, najwyraźniej zamierza po raz drugi walczyć o tytuł najlepszego kierowcy Starego Kontynentu.

Ciekawie zapowiada się także walka w bardzo popularnej już klasie Super 1600. Grzegorz Grzyb, Michał Kościuszko i Dariusz Chudobiński (wszyscy Suzuki Ignis)
, Sebastian Frycz (Fiat Punto) oraz Mariusz Pelikański i Piotr Adamus (obaj Peugeot 206) będą mieli za rywali Jean-Josepha (Renault Clio) i Basso (Fiat Punto) i Dominique'a Bruyneela. Belg ma na swoim koncie trzecie miejsce wywalczone w Rajdzie Polski w 1994 roku. Tym razem dzięki belgijskiemu kierowcy dojdzie do debiutu w naszym kraju najnowszego Forda Fiesta S1600. Bruyneel awizuje start w samochodzie przygotowanym przez firmę M-Sport, reprezentującą zespół fabryczny Forda w mistrzostwach świata.

Wśród marek samochodów zgłoszonych do rajdu najwięcej jest Mitsubishi Lancerów i Peugeotów (po 19), których najliczniejsza reprezentacja występuje w markowym pucharze tej drugiej firmy. Osiem załóg wystartuje w Subaru Imprezach, pięć w Renault, cztery w Oplach, po trzy w Fiatach, Hondach i Suzuki, po dwie w Citroenach i Fordach, a po jednej w Ładzie, Nissanie, Tavrii oraz Volkswagenie.

  1. Rajd Polski będzie drugą z dziewięciu tegorocznych eliminacji mistrzostw Europy kierowców. Łączna długość trasy wynosi 1022 km, z czego 272 km stanowią odcinki specjalne. Jako jedyna tej rangi impreza na Starym Kontynencie będzie tzw. rajdem szutrowym, którego wszystkie odcinki odbywają się na drogach o luźnej nawierzchni.
d3elgah

Tegoroczny Rajd Polski przebiegać będzie częściowo po trasach znanych z olsztyńskiego Rajdu Kormoran. Jest jednak kilka nowych lub zmodyfikowanych odcinków, w tym najdłuższy w całej imprezie OS Derc, liczący ponad 40 kilometrów. Wszystkie OS prowadzą drogami utwardzonymi, przebiegającymi przez pola i łąki. Względy bezpieczeństwa i wymogi ochrony środowiska spowodowały, że całkowicie zrezygnowano z leśnych duktów, doskonale znanych z Rajdu Kormoran.

Impreza rozpocznie się w piątek, 10 czerwca, kiedy to kierowcy będą mieli okazję przetestować i wyregulować auta podczas tzw. odcinka specjalnego. W sobotę odbędzie się sześć a w niedzielę osiem odcinków specjalnych. Ma mecie rajdu, w Mikołajkach, pierwsze załogi spodziewane są w niedzielę, 12 czerwca o godz. 17.00.

d3elgah
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3elgah
Więcej tematów