Opel Astra H
Przegląd niezwykle trwałych i tanich w użytkowaniu samochodów kompaktowych wypada zacząć od niemieckiej propozycji z czołówki list sprzedaży. Astra przez dziesięciolecia rywalizowała i wciąż skutecznie radzi sobie w walce o klienta i pozycję lidera z Volkswagenem Golfem. Trzecia generacja szlagiera Opla zadebiutowała w 2004 roku. W ofercie znalazł się trzy i pięciodrzwiowy hatchback, klasyczny sedan, kombi, a także kabriolet ze stalowym, składanym dachem. Wnętrze, niezależnie od wersji wyposażeniowej, gwarantuje wygodę zarówno na przednich fotelach, jak i na kanapie - jedynie w sedanie i hatchbacku doskwierać może niewielka ilość miejsca nad głową.
Układ jezdny Astry III to niezwykle prosta konstrukcja, co więcej tania w serwisowaniu. Niskie koszty eksploatacji zapewniają również wolnossące silniki benzynowe 1,4, 1,6, czy też 1,8 - perfekcyjnie znoszą współpracę z instalacją gazową. Jednostki wysokoprężne też uchodzą za udane, zwłaszcza pochodząca z Fiata konstrukcja 1,9 CDTI.