Triumph i Honda: motocykle do poprawki
Choć użytkownicy jednośladów cenią poczucie swobody wynikające z jazdy „na powietrzu”, nie zawsze są wolni od kłopotów ze swoimi pojazdami. Tym razem kłopoty mają właściciele motocykli z Japonii i Wielkiej Brytanii.
Niektóre motocykle Honda Gold Wing (GL1800/GL1800A) wyprodukowane w latach 2001-2010 mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. W jednośladach japońskiego producenta istnieje prawdopodobieństwo zablokowania gniazda tłoczka dodatkowej pompy hamulcowej, co może spowodować przyhamowanie tylnego koła oraz wzrost temperatury tylnego układu hamulcowego. W skrajnych przypadkach dłuższa jazda w takich warunkach może spowodować znaczny wzrost temperatury tylnego układu hamulcowego, a w rezultacie doprowadzić nawet do pożaru.
Problemy będą mieć też niektórzy właściciele motocykla Triumph Daytona 675. Niewłaściwie prowadzona wiązka przewodów elektrycznych jest w nich podatna na zerwanie. W skrajnych może to przypadkach prowadzić do zmniejszenia kontroli nad motocyklem i przyczynić się do wypadku.
Obydwa modele poddane zostały akcji serwisowej. Do firmowych stacji diagnostycznych w Polsce trafią 192 motocykle Hondy i siedem Triumphów. Ich numery VIN można sprawdzić na stronie internetowej UOKiK-u.
Źródło: UOKiK
tb/