Treo – przyszłość marki Jeep?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1316/treo-01.jpg',402,269) ) |
| --- | Jeep stworzył pojazd studyjny, który rozumieć można jako wariację na temat młodzieżowego auta rekreacyjnego. Ma dwa miejsca, stały napęd na cztery koła... i w niczym niemal nie przypomina produkowanych obecnie Jeepów. Treo prezentowany jest podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Tokyo.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1316/treo-02.jpg',402,452) ) |
| --- | Styliści starali się przenieść markę Jeep w nieco odleglejszą przyszłość. Z przeszłości zabrali tylko wygląd lamp przednich i grilla przypominające nieco produkowany obecnie model Cherokee. W przyszłości ujawnionej przez projektantów Jeepa młodzi ludzie poruszać się mają lekkimi, ultra-ekologicznymi autami, które umożliwiać będą prowadzenie bardzo aktywnego trybu życia. Szydząc nieco stwierdzić można, że ta aktywność realizowana ma być tylko we dwoje, bo Treo ma tylko dwa miejsca siedzące. Młode pary będą wiec spędzać weekendy bez przyjaciół, za to z deską surfingową, czy rowerem dla których przewidziano spory przedział bagażowy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1316/treo-03.jpg',402,269) ) |
| --- | Jeep Treo wyposażony może być albo w zespół napędowy wykorzystujący energię ogniw paliwowych lub w silnik elektryczny. Auto jest więc, czy raczej mogłoby być w pełni przyjazne środowisku. Oczywiście parametry silnika są nieznane, ale wiadomo, że musiałby być on na tyle silny, by zapewnić temu Jeepowi możliwość jazdy w terenie – wszak auto ma stały napęd na cztery koła.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1316/treo-04.jpg',402,269) ) |
| --- | Jeep Treo jest zaprojektowany specjalnie z myślą o targach w Tokyo. Projektanci nie tają, że wygląd Treo jest mocno zainspirowany lubianą w Azji stylistyką „anime”. Trudno oceniać ten wygląd z naszej europejskiej perspektywy. Choć Treo to tylko wariacja stylistów, a nie projekt przeznaczony do przyszłej produkcji z zaciekawieniem należy chyba przyjąć propozycje, by Jeep przestał być wielkim i ciężkim samochodem terenowym, a stał się ważącym zaledwie 816 kg autkiem rekreacyjnym.