Trwa ładowanie...
10 października 2005, 13:00

Tradycja zobowiązuje: Volkswagen Golf GTI

Tradycja zobowiązuje: Volkswagen Golf GTI
d3wxw18
d3wxw18

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1177/frank-golf-gti-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Volkswagen Golf V generacji jest z jednym z najważniejszych samochodów wystawianych na tegorocznych targach we Frankfurcie. O ile jednak bardziej popularne wersje nowego Volkswagena znane są już od kilku miesięcy, to najbardziej emocjonująca odmiana - GTI, została pokazana światu właśnie z okazji odbywającego się salonu. Producent obiecuje, że usportowiony GTI, będzie autem zupełnie innym niż „zwykły” Golf, chociaż świadomie zdecydowano się na liczne nawiązania do tradycji modelu.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1177/frank-golf-gti-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Oficjalnie samochód prezentowany jest jako wersja studyjna, jednak można się spodziewać, że do produkcji trafi auto niewiele różniące się od modelu zaprezentowanego podczas targów. Volkswagen wie doskonale, jakie uczucia budzi GTI. Sukces Golfa jako auta popularnego nie byłby prawdopodobnie tak znaczny, gdyby nie odmiana usportowiona. To m.in. dzięki GTI popularny Golf był postrzegany jako auto dynamiczne, technicznie zaawansowane, wyróżniające się na tle konkurencji. Dlatego też 5. generacja najszybszego Golfa będzie nawiązywała do legendarnego GTI zaprezentowanego 27 lat temu. Przód wystawianego we Frankfurcie modelu nieprzypadkowo posiada elementy wykonane z czarnego tworzywa. VW twierdzi, że jest to hołd złożony niezapomnianej „jedynce”. Z drugiej strony ukształtowanie wlotu powietrza w kształcie litery „V” przypomina koncept sportowego roadstera, który także można podziwiać we Frankfurcie. Prawdopodobnie tak będą wyglądać w przyszłości „facjaty” Volkswagenów.

d3wxw18

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowe GTI to z jednej strony samochód nawiązujący do tradycji, z drugiej zaś zupełnie nowe auto. Nawet silnik zaprojektowano od podstaw, specjalnie dla tego modelu. Wiadomo już, że 5. generacja napędzana będzie 2 litrowym FSI o mocy 200 KM. Zawieszenie GTI jest co prawda konstrukcyjnie zbliżone do tego, jakie zastosowano w „cywilnym” Golfie, jednak jego charakterystyka jest wyraźnie bardziej sportowa. Także nowe 18-calowe alufelgi nie przypominają tych, jakie stosuje się w wersjach, powiedzmy, bardziej użytkowych. Inżynierowie VW twierdzą, że tak ogromne koła zaprojektowano nie tylko z myślą o tuningu optycznym, wymagają tego sportowe tarcze hamulcowe o ponadprzeciętnej średnicy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Wszystkie zaawansowane rozwiązania technicznie, jakie zastosowano w nowym Golfie, znajdą się także w wyposażeniu standardowym wersji GTI. Seryjnie auto będzie posiadało m.in. w ESP i BA oraz elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy. Opcjonalnie nowe GTI będzie można kupić ze skrzynią DSG. Wnętrze samochodu zaaranżowano tak, aby podkreślić sportowy charakter auta. Znajdziemy tu m.in. charakterystyczną trójramienną kierownicę, wzorowaną na tej, którą stosowano w GTI 1. generacji (znaczek GTI na środkowym ramieniu obowiązkowo), aluminiowe pedały oraz takąż podpórkę pod lewą nogę kierowcy. Nowe skórzane siedzenia wyprofilowano tak, aby zapewnić wszystkim pasażerom – także tym podróżującym z tyłu – odpowiednie podparcie boczne podczas szybko pokonywanych zakrętów (trzy magiczne litery GTI poza kierownicą znajdziemy też na zagłówkach).

d3wxw18

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-05.jpg',600,400) ) |
| --- | Golf GTI już od niemal 30. lat daje kierowcom z portfelem zasobnym, choć nie wypchanym, możliwość zrealizowania marzeń o szybkim, niemal sportowym samochodzie. Trudno się dziwić, że VW przygotowuje nowy model z dużą dbałością o szczegóły. Jak powiedzieliśmy na wstępie, auto trafi do salonów VW, w formie niemal nie odbiegającej od prezentowanego we Frankfurcie konceptu. Z zakupem trzeba jednak będzie poczekać do jesieni 2004. Debiut rynkowy Golfa GTI będzie miał miejsce zaraz po salonie w Paryżu.

d3wxw18
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wxw18
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj