Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wybrali najlepsze samochody, spełniające potrzeby polskich flot. Konkurs został zdominowany przez Toyotę, która we wszystkich segmentach znalazła się na podium.
W klasie A najlepsza okazała się Toyota Aygo, która pozostawiła w tyle Citroena C1, Fiata 500, Fiata Pandę, Hyundaia i10, Kię Picanto, Seata Mii, Skodę Citigo oraz Volkswagena up!. Na „pudle” segmentu B stanęła Toyota Yaris, segmentu C - Toyota Auris a segmentu D - Toyota Avensis. Podczas uroczystej gali konkursu nagrody odebrał szef działu sprzedaży korporacyjnej Toyota Motor Poland, Mirosław Sochacki.
Profesjonalny Test Flotowy SKFS składa się trzech etapów i trwa łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna PTF SKFS rozpoczęła się w lutym b.r. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez Partnera Merytorycznego projektu - SAMAR Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego. Zestawienie obejmowało w każdym segmencie pierwszą 15-stkę najczęściej wybieranych modeli przez klientów instytucjonalnych w Polsce. Kapituła PTF SKFS, którą tworzy aż 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Wartości rezydualne pojazdów biorących udział w PTF SKFS 2014 przygotowała firma EurotaxGlass`s.
Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D, oraz auta małe dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ponad 600 arkuszy ocen samochodów. Każdego dnia testowane były pojazdy wg segmentów, aby nie zakłócać obiektywnej oceny fleet managerów (16 września - segment A i B, 17 września - segment C i D, 18 września - segment auta małe dostawcze). Kapituła PTF SKFS zdecydowała się na wprowadzenie innowacji w formule projektu i każdy pojazd został wyposażony w GPS, co pozwoliło na precyzyjne określenie zużycia paliwa. Rozwiązanie umożliwiło także pozycjonowanie pojazdów oraz wyznaczenie prędkości poruszania pojazdów.
- Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punktu według wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014 - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl