Toyota zaprezentowała silnik rajdowy
Toyota Motorsport zaprezentowała w Kolonii, na razie tylko na fotografiach, nowy silnik do samochodu rajdowego opartego na bazie modelu Yaris, który być może zadebiutuje w wersji WRC na trasach już w 2015 roku.
Nowa jednostka ma 1,6 litra pojemności i moc przekraczającą 300 KM. Taki sam silnik został zainstalowany w modelu Hybrid R, który w połowie września zostanie oficjalnie pokazany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
Dwa lata temu przedstawiciele japońskiego koncernu potwierdzili, że poważnie myślą o powrocie na rajdowe trasy, na których w latach 80. i 90. święcili ogromne sukcesy. Samochody Celica GT4, a później Corolla WRC były uważane w tych latach za najlepsze auta rajdowe na świecie.
W 1998 roku Toyota zdobyła mistrzostwo świata producentów, Hiszpan Carlos Sainz i Francuz Didier Auriol jeżdżący Corollą WRC wygrali cztery rajdy zaliczane do mistrzostw świata i... koncern postawił na Formułę 1. Fabryczny team został wycofany z mistrzostw świata, era rajdowa się zakończyła.
Teraz Toyota planuje za dwa lata powrót do mistrzostw globu, a już w styczniu 2014 roku w Monte Carlo pojawi się zespół Hyundai, aktualnie kończący testy modelu i20 WRC. Jazdy prowadzone są na szutrze w środkowej Finlandii, głównym kierowcą odpowiedzialnym za ich przebieg jest Fin Juho Hanninen. Nieoficjalnie wiadomo, że także Peugeot i Skoda pracują nad samochodami WRC, które będą oparte na sprawdzonych modelach 207 i Fabii S2000.