TOYOTA Supra MkIII
| Lata produkcji | 1986 - 1993 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
| Silniki | 3.0 24V (204KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2596 |
| Długość (mm) | 4620 |
| Szerokość (mm) | 1745 |
| Wysokość (mm) | 1301-1310 |
| Marki | |
| Model |
Toyota Supra MkIII, to trzecia generacja sportowego samochodu osobowego, zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 1986 roku, jako następca drugiej generacji Supry MkII. Stylistycznie model znacznie różnił się od poprzednika, choć kształty nawiązywały nieco do Supry MkII. Technologicznie nowy model był całkowicie nową konstrukcją. W porównaniu z modelem MkII, który czerpał z modelu Celica, MkIII była osobną konstrukcją. Pozostawiono napędzane koła tylne. Pokrewne były niektóry elementy z modelu Toyotą Soarer. Pod maską montowano silnik R6 3,0 l DOHC (203 KM), a od 1987 także turbodoładowaną jednostkę 7M-GTE (233 KM). W 1989 roku moc podniesiono do 234 KM. Na rynku japońskim oferowano silniki: R6 2,5 l 1JZ-GTE twin-turbo (280 KM), R6 2,0 l 1G-GTE twin-turbo (213 KM) oraz wolnossący R6 2,0 l 1G-GEU. Produkcję Supry III generacji zakończono w 1993 roku.