TOYOTA Supra MkII
Lata produkcji | 1981 - 1986 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 2.8 (174KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2614 |
Długość (mm) | 4661 |
Szerokość (mm) | 1720 |
Wysokość (mm) | 1321 |
Marki | |
Model |
Toyota Supra MkII, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1981 roku, jako zmodernizowana wersja rodziny Celica i Celica Supra, jednocześnie stając się następcą pierwszej generacji. Występowała jako 2-drzwiowe coupe. Stylistyka stała się zdecydowanie bardziej dynamiczna, agresywna i sportowa. W USA funkcjonowały dwie wersje: P-Type (odmiana sportowa) oraz L-Type (odmiana luksusowa). Technologicznie obie wersje były w zasadzie bliźniacze, różniły się za przede wszystkim wyposażeniem, rozmiarem kół i opon oraz przełożeniem dyferencjału. Układ zawieszenia opracował we współpracy z Toyotą brytyjski Lotus. Pod maską montowano silnik R6 2,8 l DOHC o mocy 147 KM. Supra II przyspieszała do pierwszej setki w czasie 9,8 sekundy. Napęd przenosiła skrzynia manualna o 5 przełożeniach, bądź 4-biegowy automat. W 1983 roku Toyota przedstawiła mocniejszą wersję silnika R6 2.8 5M-GE o mocy 152 KM. Kolejny rok, to kolejne wzmocnienie jednostki napędowej do wartości, najpierw do 162 KM, a później
nieznacznie do 163 KM w 1985 roku. Produkcję zakończono w 1986 roku. Następca pojawił się w 1986 roku, jako zupełnie nowa Supra MkIII.