TOYOTA Supra MkI
Lata produkcji | 1978 - 1981 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 2.0 (110KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2629 |
Długość (mm) | 4615 |
Szerokość (mm) | 1651 |
Wysokość (mm) | 1290 |
Marki | |
Model |
Toyota Supra MkI, to pierwsza generacja sportowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 1978 roku, jako uzupełnienie gamy o bardziej sportową wersję modelu Celica. Występowała jako 2-drzwiowe coupe (określana też jako liftback). Technologicznie w znacznej mierze opierała się na rozwiązaniach przejętych z modelu Celica. Stylistycznie również odnosiła się do tego modelu, co doskonale widać w przypadku kształtu pasa tylnego, który został praktycznie niezmieniony. Pas przedni delikatnie zmodernizowano, został wydłużony, tak aby pomieścić większy, 6-cylindrowy silnik. Auto było bezpośrednią odpowiedzią na model innej japońskiej marki, Nissana Fairlady Z. Na rynku japońskim Suprę pierwszej generacji zaprezentowano w 1978 roku pod nazwą Celica XX. Już rok później auto pojawiło się na rynku amerykańskim. Początkowo montowano silnik R6 2,6 l SOHC o mocy 112 KM (rynek USA), a także R6 2,0 l SOHC 112 KM na rynku japońskim. Obie jednostki wyposażono we wtrysk paliwa, a do przeniesienia napędu
służyły dwie skrzynie biegów do wyboru: 4-biegowy automat oraz 5-biegowa skrzynia manualna (W50). Wraz z nadejściem 1980 roku pod maskę trafiły mocniejsze, turbodoładowane silniki o pojemności 2-litrów, a później także silnik 2.8 litra o mocy 118 KM. Produkcję zakończono w 1981 roku i zaprezentowano następcę, Suprę MkII.