Toyota planuje 8 tanich kompaktów
Toyota zapowiedziała, że do 2015 roku wprowadzi do sprzedaży osiem nowych samochodów kompaktowych przeznaczonych na rynki wschodzące. W ten sposób chce walczyć z innymi wielkimi koncernami, które już w wielu krajach oferują gamę tańszych samochodów.
Szefowie japońskiej firmy chcą, aby w 2015 roku połowo samochodów z logo Toyoty była sprzedawana na rynkach wschodzących. Najważniejsze będą tutaj kraje azjatyckie takie jak Chiny i Indie. Japończycy zauważyli, że w tym regionie bardzo prężnie rozwija się między innymi Volkswagen, który jest jednym z największych rywali do tytułu światowego lidera.
Sukces w krajach rozwijających się zależy od oferty samochodów bardziej przystępnych cenowo. Właśnie takie modele Toyota chce stworzyć w najbliższym czasie. Będą to samochody oparte o podobną filozofię jak sprzedawany w Indiach model Etios oferowany za równowartość około 31 000 zł. Z drugiej strony przedstawiciel firmy Yukitoshi Funo zaprzeczył doniesieniom, że firma chce stworzyć samochód za 500 000 jenów (22 000 zł). Tak taniej Toyoty nie będzie.
sj