Toyota najczęściej wybieraną marką przez polskich klientów indywidualnych
Z najnowszego opracowania Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w 2014 r. polscy klienci indywidualni najczęściej kupowali modele Toyoty.
Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. „Należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut” - czytamy w komunikacie Samar.
Z raportu wynika, że klienci indywidualni w Polsce najczęściej wybierali Toyoty (12 492 sztuki), zaś tuż za nimi uplasowały się samochody Skody (12 345) i Opla (11 366). Pierwszą piątkę zamykają Volkswagen (10 610) oraz Kia (9 037). Na dalszych miejscach znajdują się Hyundai (6 784 egzemplarze), Ford (6 784), Renault (6 338), Nissan (5 549) i Citroen (5 097).
Przedstawiciele Toyoty podkreślają, że tak dobre wyniki są zasługą najmłodszej gamy modelowej na rynku oraz wysokich pozycji w niezależnych raportów awaryjności.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl