Trwa ładowanie...
d1376tf

TOYOTA MR2 W30

Dane techniczne, opinie, informacje
TOYOTA MR2 W30
Lata produkcji

2000 - 2005

Dostępne wersje nadwoziowe

kabriolet

Silniki

1.8 16V VT-i (140KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2450

Długość (mm)

3895

Szerokość (mm)

1695

Wysokość (mm)

1240

Marki
Model

Toyota MR2 W30, dokładniej ZZW30, to trzecia generacja sportowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 2000 roku, jako następca drugiej generacji Toyoty MR2 SW20. Stylistycznie projektanci ponownie zdecydowali się na drastyczne cięcia. Choć sylwetka w żadnym stopniu nie przypomina drugiej generacji MR2, to widać jednak skromne nawiązania do pierwszej generacji tego modelu. Nieco bardziej obłe kształty poprzednika zastąpiono zdecydowanie bardziej ostrymi liniami. Zrezygnowano z chowanych reflektorów na rzecz przezroczystych kloszy lamp, a nadwozie typu targa zastąpiła tradycyjnie otwarta konstrukcja typu kabriolet. Tak, czy inaczej, idea małego, sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem pozostała niezmieniona. MR2 posiadała trzy różne nazwy: Toyota MR-S w Japonii, Toyota MR2 Spyder w USA oraz Toyota MR2 Roadster w Europie. Nowa generacja była częścią Toyota Project Genesis, czyli skierowana dla młodszego pokolenia klientów. Pod maską montowano jeden silnik, którym była
4-cylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1.8 litra 1ZZ-FED i mocy 140 KM. Choć moc była zdecydowanie niższa niż w przypadku poprzednika, to dzięki utrzymaniu niskiej masy własnej, na poziomie 996 kg, osiągi i zachowanie auta pozostały na ponadprzeciętnym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało od 6,8 do 8,7 sekundy (w zależności od skrzyni biegów). Generacja MR2 ZZW30 uważana jest za najlepiej prowadzący się model MR2 w historii oraz równie wybitny w tym względzie, co konkurencja taka jak: Honda S2000, Porsche Boxster czy Mazda MX-5.

d1376tf
d1376tf
d1376tf
Więcej tematów
d1376tf