TOYOTA MR2 SW20
Lata produkcji | 1989 - 1999 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 2.0 16V (170KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2400 |
Długość (mm) | 4170 |
Szerokość (mm) | 1695 |
Wysokość (mm) | 1235 |
Marki | |
Model |
Toyota MR2 SW20, to druga generacja sportowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 1989 roku, jako następca pierwszej generacji Toyoty MR2 AW11. Stylistykę zmieniono całkowicie, choć auto otrzymało bardziej opływowe, obłe kształty, to idea samego modelu się nie zmieniła. Pozostał centralnie umieszczony silnik, napęd na koła tylne oraz niewielkie rozmiary i czterocylindrowy silnik. MR2 pozostaje niewielkie, to jednak wymiary nieco się powiększono, i tak: MR2 II stał się o 20 cm dłuższy, posiada o 80 mm większy rozstaw osi oraz był o blisko 150 kg cięższy. Model ten często był nazywany "Ferrari dla ubogich", czego nie można traktować jako afront. Często zresztą na jego bazie powstawały repliki modeli Ferrari 348 oraz Ferrari 355. Pod maską, tuż za fotelami montowano wiele różnych jednostek napędowych w różnych wariantach mocy. Często także źródło napędu różniło się w zależności od danego rynku oraz roku produkcji. Generalnie oferta ograniczała się do trzech silników - 2.2 L 5S-FE I4
(SW21); 2.0 L 3S-GE I4 (SW20); 2.0 L 3S-GTE turbo I4 (SW22). Moce poszczególnych wersji na rynku europejskim wynosiły od 138 do 154 KM (później do 180 KM). Oficjalnie nie były oferowane wersje z turbodoładowaniem, to jednak niewielkie ilości tego typu wersji trafiały nawet na rynek europejski. W USA dostępne były dwie wersje silnikowe - 130 oraz 200 KM. Natomiast na rodzimym rynku japońskim kupić można było najmocniejsze, topowe odmiany MR2 z silnikami o mocach do 221 KM (później nawet do 245 KM). Przez lata druga generacja przechodziła wiele modernizacji, w tym także procesów wzmacniania jednostek napędowych. Produkcję MR2 II generacji zakończono w 1999 roku, a w 2000 roku przedstawiono następcę, MR2 W30.