TOYOTA MR2 W30
Lata produkcji | 2000 - 2005 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kabriolet |
Silniki | 1.8 16V VT-i (140KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2450 |
Długość (mm) | 3895 |
Szerokość (mm) | 1695 |
Wysokość (mm) | 1240 |
Marki | |
Model |
Toyota MR2 W30, dokładniej ZZW30, to trzecia generacja sportowego samochodu osobowego zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 2000 roku, jako następca drugiej generacji Toyoty MR2 SW20. Stylistycznie projektanci ponownie zdecydowali się na drastyczne cięcia. Choć sylwetka w żadnym stopniu nie przypomina drugiej generacji MR2, to widać jednak skromne nawiązania do pierwszej generacji tego modelu. Nieco bardziej obłe kształty poprzednika zastąpiono zdecydowanie bardziej ostrymi liniami. Zrezygnowano z chowanych reflektorów na rzecz przezroczystych kloszy lamp, a nadwozie typu targa zastąpiła tradycyjnie otwarta konstrukcja typu kabriolet. Tak, czy inaczej, idea małego, sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem pozostała niezmieniona. MR2 posiadała trzy różne nazwy: Toyota MR-S w Japonii, Toyota MR2 Spyder w USA oraz Toyota MR2 Roadster w Europie. Nowa generacja była częścią Toyota Project Genesis, czyli skierowana dla młodszego pokolenia klientów. Pod maską montowano jeden silnik, którym była
4-cylindrowa, rzędowa jednostka o pojemności 1.8 litra 1ZZ-FED i mocy 140 KM. Choć moc była zdecydowanie niższa niż w przypadku poprzednika, to dzięki utrzymaniu niskiej masy własnej, na poziomie 996 kg, osiągi i zachowanie auta pozostały na ponadprzeciętnym poziomie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało od 6,8 do 8,7 sekundy (w zależności od skrzyni biegów). Generacja MR2 ZZW30 uważana jest za najlepiej prowadzący się model MR2 w historii oraz równie wybitny w tym względzie, co konkurencja taka jak: Honda S2000, Porsche Boxster czy Mazda MX-5.