TOYOTA MR2 AW11
Lata produkcji | 1984 - 1989 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 1.6 16V (116KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2320 |
Długość (mm) | 3950 |
Szerokość (mm) | 1665 |
Wysokość (mm) | 1255 |
Marki | |
Model |
Toyota MR2, o oznaczeniu AW11, to pierwsza generacja sportowego samochodu osobowego, zaliczanego do segmentu G. Zadebiutował w 1984 roku, jako uzupełnienie gamy Toyoty o niewielkie auto sportowe. Posiada 2-drzwiowe, 2-miejscowe nadwozie z centralnie umieszczoną jednostką napędową (poprzecznie przed tylną osią) i napędzanymi kołami tylnymi. Konstruktorzy założyli sobie za cel stworzenie małego auta o ponadprzeciętnych właściwościach drogowych z niemal idealnym rozkładem mas (stąd pozycja silnika). Za fotelami mieściła się jednostka napędowa, którą stanowił czterocylindrowy, rzędowy motor 1.6 l (1587 cm3) 4A-GE o mocy 120 KM. Napęd przenoszony był na koła tylne przez 5-biegową manualną skrzynią biegów. Przyspieszenie do pierwszej "setki" trwało 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 200 km/h. MR2 I mierzy: 3925 mm długości, 1250 mm wysokości oraz 1665 mm szerokości. Masa własna wynosi jedynie 998 kg (wersje na rynek amerykański były nieco cięższe - 1066 kg). Z uwagi na umieszczenie silnika, bagażnik, a w
zasadzie bagażniki sprowadzały się do dwóch niewielkich schowków w przedniej i tylnej części auta o pojemnościach 70 i 142 dm3. W 1986 roku na niektórych rynkach pojawiła się limitowana wersja MR2 G (E-AW11) ze wzmocnionym silnikiem 1.6 - 4A-GE o mocy 145 KM. Pozostałe wersje silnikowe stanowiły: 1,452 cm3 (83 KM) oraz 1,587 cm3 (130 KM). Produkcję pierwszej generacji MR2 zakończono w 1989 roku, a na rynku pojawił się następca, czyli Toyota MR2 SW20.