Toyota Land Cruiser serii J7 kończy 30 lat
Land Cruiser serii J7, legendarna odmiana terenowego modelu Toyoty, która dotarła do najbardziej niedostępnych i wymagających zakątków ziemi, obchodzi w tym roku 30 rocznicą uruchomienia produkcji. Z tej okazji model na rok wraca do sprzedaży w Japonii, gdzie rozpoczęła się światowa historia tego modelu.
Land Cruiser J7 zadebiutował na rynku w 1984 roku. Przez 30 lat produkcji stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych na świecie. Dzięki wytrzymałości, trwałości i dzielności terenowej, można go dziś spotkać pod każdą szerokością i długością geograficzną, na każdym z kontynentów, czy w każdej ze stref klimatycznych.
Z okazji 30 rocznicy Land Cruiser J7 wraca na okres roku do sprzedaży na swoim rodzimym, japońskim rynku, z którego został wycofany w 2004 roku. Oferowany będzie w dwóch wariantach nadwozia (osobowym i pick-up z podwójną kabiną), z 4-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Toyota zakłada sprzedaż w Japonii na poziomie 200 sztuk miesięcznie.
Land Cruiser J7, mimo dwóch zmian modelowych (1999 i 2004), do dziś zachował swój wyjątkowy charakter surowego i niezniszczalnego samochodu terenowego, wyróżniając się ramową konstrukcją podwozia, dołączanym napędem na cztery koła, trwałością i wytrzymałością. Jest jedną z najważniejszych odmian w całej 63-letniej historii modelu Land Cruiser. Łącznie znalazła ponad 2,5 miliona klientów. Toyota oferuje dziś w Europie współczesne odmiany Land Cruisera: modele serii J15 (Land Cruiser 150) oraz J20 (Land Cruiser V8).
W 2014 roku wydana została w języku polskim książka „Legenda Land Cruisera; historia kultowego modelu Toyoty od 1951 roku do dziś" autorstwa Alexandra Wohlfartha, będąca kompendium wiedzy o historii i odmianach wszystkich serii Land Cruisera, w tym J7.
sj