TOYOTA Land Cruiser 100
Lata produkcji | 1998 - 2002 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 1FZ-FE (benzynowy) R6 4.5 l DOHC 215 KM - (FZJ100, FZJ105) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2850 |
Długość (mm) | 4890 |
Szerokość (mm) | 1941 |
Wysokość (mm) | 1849 |
Marki | |
Model |
Toyota Land Cruiser serii 100, to terenowy samochód osobowy zaliczany do segmentu I. Zadebiutował w 1998 roku, stając się flagowym modelem w gamie LC. Otrzymał niezależne zawieszenie kół przednich. Toyota zdecydowała się postawić na komfort i wygodę podróżowania. Podobnie jak poprzednik, w Stanach Zjednoczonych model ten był sprzedawany jako Lexus LX470. Dysponował większą dawką luksusu niż J90 oraz zdecydowanie większymi rozmiarami nadwozia. Stylistyka była masywniejsza. Seria J105 to wersja dla klientów potrzebujących zdecydowanie ambitniejszych możliwości terenowych. Nadwozie pozostało bez większych zmian, ale różnice kryły się w technologii. Zastosowano sztywny most z przodu (zamiast zawieszenia niezależnego), możliwe było również zablokowanie obydwu dyferencjałów. Tym sposobem jeden Land Cruiser powstawał w dwóch znacznie różniących się od siebie wersjach.