Toyota Isis tylko dla Japończyków?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8157/isis-toyota-01.jpg',600,355) ) |
| --- | Japoński koncern Toyota Motor Company nie poddał się ogólnemu szaleństwu związanemu z targami w Paryżu i nowego minivana, Isis zaprezentował na rodzimym rynku. Jak podają komunikaty prasowe koncernu, „samochód ma być przede wszystkim funkcjonalny, przestronny i bezpieczny”. Odbiegając od walorów użytkowych zachwalanych przez producenta, warto również zastanowić się, czy samochody sprzedawane tylko w Japonii czymkolwiek różnią się od modeli przeznaczonych dla reszty świata.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8157/isis-toyota-02.jpg',600,327) ) |
| --- | Wydawać by się mogło, że skoro Isis ma być sprzedawany jedynie na rynku japońskim, jego wygląd będzie trudny do zaakceptowania dla Europejczyków. Nic bardziej mylnego. Samochód istotnie ma nieco „skośne” przednie reflektory i trochę mniej w nim gracji, niż w typowym modelu nakreślonym ręką włoskiego projektanta, jednak wygląd ogólny można kolokwialnie określić mianem „normalnego”. Widać, że nasz współczesny świat na tyle stał się „globalną wioską”, że stylistyka obowiązująca w świecie motoryzacji, poza drobnymi niuansami, jest wszędzie zbliżona.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8157/isis-toyota-03.jpg',600,387) ) |
| --- | Deklarowana funkcjonalność Toyoty Isis można dostrzec choćby w systemie Panorama Open Door. Po otwarciu tylnych przesuwnych drzwi tylnych, oraz przednich po stronie pasażera otwieranych tradycyjnie, możemy uzyskać otwór wejściowy o szerokości aż 189 cm. Tak szerokie wejście może być wygodnym udogodnieniem, zwarzywszy, że samochodem, dzięki trzem rzędom siedzeń, może podróżować siedem dorosłych osób. Możliwość kształtowania wnętrza minivana jest na tyle duża, że te same tylne siedzenia, w razie potrzeby mogą być złożone i tworząc podłogę bagażnika znacznie powiększają przestrzeń ładunkową. Po raz pierwszy na świecie zastosowano również system, który ostrzega o możliwości kolizji. System przetwarza dane uzyskiwane podczas jazdy z czujników umieszczonych w przedniej części auta, analizuje tor jazdy auta i w rezultacie przewiduje możliwość najechania na przeszkodę. Nowy Isis będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Silniki VVT-i o pojemności: 1,8 litra i mocy maksymalnej 132 KM oraz 2,0 litra o mocy
155 KM mają zapewnić spokojną jazdę i ekonomiczne zużycie paliwa, co jest o tyle istotne, że obie jednostki są benzynowe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8157/isis-toyota-04.jpg',600,401) ) |
| --- | Minivan Isis już wkrótce pojawi się w sprzedaży w rodzimej Japonii. Konstruktorzy wróżą mu sukces, bo ich zdaniem „robi wrażenie idealnego minivana”. Nie jest całkowicie nieprawdopodobne, że jeśli tak się stanie, to Isis będzie miał swoją premierę, na innych rynkach. Wszak wygląda dobrze, o zaletach użytkowych nie wspominając. Już teraz da się słyszeć pogłoski mówiące o tym, że Isis pod nazwą Innova w przyszłym roku trafi do angielskich salonów sprzedaży Toyoty.