Toyota i Honda mają coraz większą konkurencję
Modele Honda Accord oraz Toyota Camry, które od dobrych kilku lat wyraźnie zdominowały kluczowy w USA segment limuzyn średniej klasy, zyskały ostatnio poważnych konkurentów. Najgroźniejszy z nich to jednak produkt firmowany marką spoza Ameryki.
Modele Honda Accord, Toyota Camry oraz Nissan Altima, które od dobrych kilku lat wyraźnie zdominowały kluczowy w USA segment limuzyn średniej klasy, zyskały ostatnio poważnych konkurentów, stopniowo tracąc przewagę i udział rynkowy - zauważa firma analityczna Polk.
W ciągu ostatnich pięciu lat wspomniana trójka modeli zdecydowanie przewodziła w omawianym segmencie, zapewniając sobie łączny udział nawet ponad 60% ogółu rejestracji. Co więcej, najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu produkt jakiejkolwiek marki konkurencyjnej był daleko w tyle.
Jednak jak podkreśla Polk, w ciągu dwóch ostatnich lat sytuacja zaczyna się zmieniać. Według danych za rok 2010, nowy Hyundai Sonata z miejsca wskoczył na czwartą pozycję listy najchętniej kupowanych limuzyn średniej klasy w USA, zdobywszy udział na poziomie 12,3%. To tylko 1,2 punktu procentowego mniej niż trzeci w kolejności Nissan Altima. Dla porównania, jeszcze w roku 2009 udział przypadający na Sonatę wynosił tylko 6,3% i 5,2% w roku 2008.
Coraz lepsze notowania na liście mają również modele marek amerykańskich takie jak Ford Fusion oraz Chevrolet Malibu, które również mają coraz lepsze notowania na liście Top-10 omawianego segmentu.
Wszystko to sprawia, że przewaga Toyoty, Hondy i Nissana jest coraz mniejsza. Firma Polk szacuje, że wspomniany trend powinien się utrzymać, co dla klienta detalicznego w USA zapowiada jeszcze ciekawsze promocje i obniżki cen.
lop/