TOYOTA Hilux VI RZN
Lata produkcji | 1998 - 2005 |
Dostępne wersje nadwoziowe | pick-up |
Silniki | 2,0 l (110 KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2850-3090 |
Długość (mm) | 4690-5035 |
Szerokość (mm) | 1665 |
Wysokość (mm) | 1600-1795 |
Marki | |
Model |
Toyota Hilux VI, czyli szóstej generacji, to samochód zaliczany od segmentu I, w grupie aut typu pick-up. Zadebiutował w 1998 roku, jako następca piątej generacji tego modelu. Stylistyczna strona Hiluxa ponownie przeszła poważną metamorfozę. Sylwetka stała się nieco mniej masywna i otrzymała bardziej aerodynamiczny kształt. Model ten zniknął z rynku amerykańskiego, gdzie został zastąpiony przez Toyotę Tacomę. Z kolei w Europie Hilux sprzedawał się znakomicie. Dysponował niezależnym przednim zawieszeniem, co nie wszystkim przypadło do gustu, Toyota jednak badając gusta większości klientów zdecydowała się na poprawienie właściwości drogowych, kosztem terenowych, a Hilux dla większości nabywców stawał się częściej autem dostawczym, niż przeznaczonym do jazdy off-roadowej. W 2002 roku Hilux VI przeszedł modernizację, zmieniono wygląd nadwozia oraz usprawniono technologiczną stronę auta. Jego produkcja trwała do 2005 roku, kiedy Toyota zaprezentowała następcę, czyli model Hilux VII generacji.