Trwa ładowanie...
20-06-2016 08:58

Toyota Corolla: nowe wcielenie legendy

Toyota Corolla: nowe wcielenie legendyŹródło: Szymon Jasina
d1rgy5y
d1rgy5y

Toyota Corolla to jeden z samochodów, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Wieloletni bestseller i ikona motoryzacji. Jedenasta już generacja tego modelu kontynuuje tradycję – ma być praktycznym i trwałym samochodem dla każdego. Japoński sedan nie zapewni emocji, ale dużo miejsca i komfortową podróż już tak.

W Europie Corolla trochę straciła na znaczeniu. Nazwanie hatchbacka Aurisem było dość niespodziewaniem zerwaniem ze znaną nazwą, a na kontynencie, gdzie kierowcy chętniej wybierają samochody pięciodrzwiowe sedan, czyli Corolla, zszedł na dalszy plan. Mimo to legendarna wytrzymałość i jakość tego modelu na trwałe zakodowała się w pamięci kierowców i właśnie na to liczy Toyota oferując nowy model. Japoński kompakt nie jest rewolucyjny, nie wyróżnia się na drodze, ale oprócz słynnej nazwy oferuje też dużo miejsca i bagażnik mieszczący 452 l.

Swoim wyglądem nowa Corolla kontynuuje język stylistyczny znany z Aurisa. Japońska marka zdążyła przez lata już nas przyzwyczaić do klasycznej linii i braku ekstrawagancji. Szczególnie w przypadku sedana wybieranego przez bardziej konserwatywnych klientów, Toyota musiała stworzyć projekt, który będzie pasował każdemu. Cechami charakterystycznymi nowej odsłony Corolli jest duża i mocno pochylona przednia szyba oraz niskie boczne okna. Stylistyka nadwozia ma wiele krzywych linii i ostro zarysowanych fragmentów, ale po spojrzeniu na całe nadwozie giną one na klasycznej bryle.

Corolla ma być przede wszystkim praktyczna i to łatwo odczuć we wnętrzu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca. Przestronna kabina pozwoli na wygodną podróż i nawet piąta osoba zasiadająca na środku kanapy będzie mogła wygodnie ułożyć nogi. Pojemność bagażnika licząca 452 l nie jest może imponująca, ale pozwoli na przewiezienie sporego ładunku.

d1rgy5y

Deska rozdzielcza jest czytelna, a wszystkie przełączniki na konsoli środkowej intuicyjne i wygodnie umieszczone. Projekt wnętrza natomiast mocno czerpie ze stylu zapoczątkowanego przez sportowy model GT86. Efekt to niskie nawiewy, pionowa konsola środkowa i zegarek rodem z lat 80. Niestety wydaje się, że rozwiązania stylistyczne, które pasowały w nawiązującym do przeszłości coupe nie sprawdzają się tak dobrze w rodzinnym sedanie. Uwagi można mieć również do typowo japońskich materiałów. Twarde plastiki nie są przyjemne w dotyku, ale historia pokazuje, że Toyota wie jak robić wytrzymałe wnętrza, które nawet po latach się nie starzeją.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Pod maską kompaktowego sedana Toyoty może znaleźć się jeden z trzech silników. Podstawowa jednostka to benzyniak o pojemności 1,33 l, który dostarcza 99 KM. Niemal identyczne osiągi, ale niższe zużycie paliwa zapewnia wysokoprężny silnik 1,4 D-4D o mocy 90 KM. Trzecią, najdroższą, ale zapewniającą najlepsze osiągi opcją jest jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l. Silnik oferowany ze skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem CVT dostarcza 132 KM i zapewnia zadowalające osiągi pozwalające na komfortową podróż. To właśnie ta jednostka z ręczną przekładnią znalazła się w testowanym modelu.

Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Silnik 1,6 Valvematic nie robi z Corolli samochodu sportowego, ale przyspieszenie do 100 km/h w równe 10 sekund i prędkość maksymalna wynosząca 200 km/h to wartości, które pozwolą na wygodną jazdę. 132 KM i 160 Nm zapewniają odpowiednią dynamikę, przy niezbyt wygórowanym apetycie na paliwo. Około 9 l/100 km w mieście i 6 jednostek poza nim to wartości nie odbiegające od konkurencyjnych konstrukcji. Brak turbodoładowania i łańcuch rozrządu powinny zapewnić słynną w przypadku Corolli długowieczność.

d1rgy5y

Charakterystyka prowadzenia jest dostosowana do charakteru samochodu. Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo. Oznacza to, że nie należy liczyć na sportowe osiągi, ale dłuższa podróż po polskich drogach nie da się pasażerom zanadto we znaki.

Corolla to samochód przestronny i praktyczny, jednak nietani. Cennik otwiera odmiana z benzynowym silnikiem 1,33 l w podstawowym wyposażeniu to wydatek 65 900 zł. Najdroższa konfiguracja z wyposażeniem Prestige, silnikiem 1,6 l i skrzynią CVT, to już wydatek 89 9000 zł. O 5 tys. mniej zapłacimy za wersję z manualną skrzynią biegów, czyli taką konfigurację jak w modelu testowym. Oznacza to, że na tle konkurentów Corolla nie jest samochodem tanim. Dodatkową zachętą dla kupujących może być wyprzedaż starego rocznika z rabatami od 5000 do 9000 zł.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Testowana Corolla pokazała, że warto zainteresować się mocniejszym silnikiem i kilkoma dodatkami. Wersja wyposażeniowa Premium z pakietami Design i Comfort wydaje się optymalnym wyborem. Posiadając dużo lepszą jednostkę napędową i najbardziej przydatne opcje, w promocji kosztuje 70 700 zł, czyli niecałe 10 tys. więcej od modelu podstawowego po obniżce.

d1rgy5y

Najnowsze wcielenie kultowej Toyoty Corolli to samochód przede wszystkim praktyczny. Nie ma co liczyć na szczególne emocje za kierownicą, ale wielu kierowców doceni możliwość wygodnego przewiezienia całej rodziny. Z tego powodu nie przeszkadza nawet ograniczona oferta silnikowa, gdyż 132-konny benzyniak idealnie sprawdzi się w takim samochodzie. Osobom pokonującym długie dystanse może jedynie brakować nieco mocniejszego diesla.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!

d1rgy5y

"Toyota Corolla 1,6 Valvematic" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, benzynowy"
Pojemność silnika cm3 "1598"
Moc KM / przy obr./min "132 / 6400"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "160 / 4400"
Skrzynia biegów "manualna, 6-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "200"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "10,0"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "8,0 / 4,9 / 6,0"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "9,0 / 5,9 / 7,1 "
Pojemność bagażnika min./max. / l "452 / -"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4620 / 1775 / 1465"
Cena wersji podstawowej w zł "65 900"
Cena testowanego modelu w zł "82 980"
Plusy null
Minusy null
d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj