Trwa ładowanie...
d2f1ul2
17-04-2014 20:46

Toyota Corolla: najlepiej sprzedający się samochód na świecie

d2f1ul2
d2f1ul2

Jak wynika z danych amerykańskiego instytutu Polk IHS Automotive, w 2013 roku na całym świecie zostało zarejestrowanych 1 098 524 egzemplarzy Toyoty Corolli, czyniąc z niej najlepiej sprzedający się globalnie samochód 2013 roku. Corolla niezmiennie utrzymuje także tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w historii motoryzacji. Innego zdania jest Ford, który zapewnia, że to model Focus jest numerem 1 na świecie.

W 2013 roku Toyota zaprezentowała nową generację Corolli, co pozwoliło firmie zwiększyć sprzedaż modelu o 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Corolla od lat cieszy się niesłabnącym zaufaniem klientów na ponad 150 rynkach, będąc na całym świecie symbolem jakości i niezawodności.

Od 1966 roku, kiedy zadebiutowała pierwsza generacja modelu, do lutego 2014 roku, łączna sprzedaż Corolli liczy 40,72 mln egzemplarzy. Corolla jest tym samym najlepiej sprzedającym się samochodem w historii motoryzacji.

Corolla jest także bestsellerem w Polsce. Od lat utrzymuje się na czołowych pozycjach w swoim segmencie kompaktowych sedanów. W 2013 roku Polacy zarejestrowali 1680 Corolli, co daje 29-procentowy wzrost względem poprzedniego roku. W samym pierwszym kwartale 2014 roku Corolla znalazła 967 klientów, co odpowiada niemal 30-procentowemu udziałowi w segmencie kompaktowych sedanów.

(fot. WP.PL)
Źródło: (fot. WP.PL)

Na tym jednak nie koniec, bo - również powołując się na szacunki firmy Polk IHS Automotive, czyli tej samej organizacji badawczej - Ford poinformował, że jego samochód... także jest najlepiej sprzedającym się modelem na świecie w 2013 roku.

(fot. WP.PL)
Źródło: (fot. WP.PL)

"Z przeprowadzonych przez Forda analiz liczby nowo zarejestrowanych pojazdów, jakie firma badawcza Polk opublikowała na bazie danych IHS Automotive wynika, że w 2013 roku Ford Focus zachowuje pozycję najlepiej sprzedającego się modelu na świecie. Informacja ta zbiega się w czasie z premierą nowego Forda Focus w wersji 4-drzwiowej, która odbyła się podczas salonu New York International Auto Show 2014." - czytamy w oficjalnym komunikacie koncernu.

d2f1ul2

Liczba rejestracji Forda Focusa wzrosła o 8,1 procenta, a w roku 2013 na całym świecie sprzedano 1 097 618 egzemplarzy tego modelu. Tymczasem Toyota informuje o rejestracji 1 098 524 egzemplarzy Corolli. Kto naprawdę jest pierwszy?

- Jak wynika z raportu amerykańskiego instytutu Polk, z liczbą 1 098 524 zarejestrowanych egzemplarzy, Toyota Corolla okazała się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie w 2013 roku. Zresztą nie po raz pierwszy. Jeśli przyjrzeć się analizom wewnętrznym Toyoty, okazuje się że przewaga nad pozostałymi jest jeszcze większa. Ze statystyk Toyoty wynika, że firma sprzedała w 2013 roku na świecie 1,22 mln egzemplarzy - powiedział dla moto.wp.pl Maciej Gorzelak z Toyota Motor Poland.

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy także przedstawiciela Forda w Polsce:
- Ford liczy wyłącznie Focusa, który występuje w nadwoziach 5-drzwiowych, Sedan i Kombi w jednym segmencie samochodów C. Toyota podliczyła wszystkie samochody, które występują z plakietką Corolla, ale z rozwinięciem o inną nazwę i nie mogą być kwalifikowane w tym samym segmencie samochodów. Przykładem jest Corolla Rumion. W związku z tym z naszych oraz Polka danych wynika, że samochodem nr 1 na świecie jest Ford Focus - ripostuje Mariusz Jasiński z Ford Polska.

Suche dane wskazują jednak na przewagę produktu japońskiego koncernu. Dokładnie o 6096 egzemplarzy. Zwycięzcą jest zatem Toyota Corolla. Z całą pewnością można stwierdzić, że oba te samochody - zarówno Toyota Corolla, jak i Ford Focus - należą do najpopularniejszych na świecie.

d2f1ul2
(fot. WP.PL)
Źródło: (fot. WP.PL)

W 2012 roku wydano klientom łącznie 1 014 965 egzemplarzy Forda Focusa, przy czym w ubiegłym roku odnotowano 317 110 rejestracji w Europie - to 29 procent wszystkich nowo zarejestrowanych Fordów Focus. Z danych firmy Polk wynika również, że na rynek chiński trafia obecnie co trzeci Ford Focus sprzedany na całym świecie.

Ford Focus pierwszej generacji pojawił się na rynku w 1998 roku, a od tego czasu na całym świecie w ręce klientów trafiło 12 mln egzemplarzy tego modelu. Z danych opublikowanych przez firmę Polk wynika również, że Ford Fiesta zajął pozycję najchętniej kupowanego auta segmentu B na świecie, notując 735 299 rejestracji w 2013 roku. W zeszłym roku zarejestrowano łącznie 1 832 917 nowych egzemplarzy Forda Fiesta i Forda Focus, czyli o 4,3% więcej, niż w ubiegłym roku.

d2f1ul2

To już kolejny raz, gdy Toyota i Ford ogłaszają się numerem 1 w sprzedaży samochodów. W 2012 roku miała miejsce podobna sytuacja. Ford poinformował, że Focus jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. Oznaczało to, że pokonał nie tylko popularnego głównie w Europie Volkswagena Golfa, ale też bestsellera wszechczasów, Toyotę Corollę. Przedstawiciele japońskiej marki szybko wyjaśnili dlaczego Ford nie miał racji.

Amerykańska marka zatrudniła niezależną firmę IHS Automotive, która podliczyła, że w pierwszych sześciu miesiącach 2012 r. Ford sprzedał 489 616 Focusów. W tym samym czasie Corolla znalazła 462 817 nabywców. Tutaj jednak sytuacja się komplikuje. Wszystkie wersje nadwoziowe kompaktowego Forda na całym świecie sprzedawane są jako Focus. W przypadku Corolli jest inaczej. Tylko sedan ma uniwersalną nazwę.

(fot. WP.PL)
Źródło: (fot. WP.PL)

Hatchback jedynie w Australii nazywa się Corolla, w wielu krajach (w tym w Polsce) znany jest jako Auris, natomiast nieco powiększona jego odmiana dostępna jest w USA jako Toyota Matrix. W podliczaniu statystyk nie pomaga też wspomniana wcześniej, sprzedawana w Japonii Toyota Corolla Rumion, która co prawda nie przypomina zwykłej Corolli, ale ma tę samą nazwę. Choć i to nie wszędzie, bo w Australii model ten sprzedawany jest jako Toyota Rukus, a w USA jako Scion xB.

d2f1ul2

Po podliczeniu tych wszystkich odmian Toyota stwierdziła, że w pierwszej połowie 2012 roku nabywców znalazło 603 840 egzemplarzy samochodów z rodziny Corolli. Przedstawiciele Japońskiej marki tłumaczą, że nawet gdyby liczyć tylko Corollę i Aurisa, to wynik wyniósł około 524 000 sztuk, czyli więcej niż w przypadku Focusa.

Historia lubi się powtarzać, dlatego - również w przypadku danych za rok 2013 - palmę pierwszeństwa przypisują sobie dwa koncerny.

mw/, moto.wp.pl

d2f1ul2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2f1ul2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj