TOYOTA Celica A40-A50
| Lata produkcji | 1977 - 1981 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; hatchback |
| Silniki | 1.6 GT (109KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2500 |
| Długość (mm) | 4370 |
| Szerokość (mm) | 1635 |
| Wysokość (mm) | 1320 |
| Marki | |
| Model |
Toyota Celica A40/A50, czyli drugiej generacji, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. Zadebiutował w 1977 roku, zastępując na rynku pierwszą generację modelu Celica. Produkcja trwała do 1982 roku. Model ten został zaprojektowany przez amerykańskiego projektanta, Davida Stollery'ego. W porównaniu do poprzedniczki, Celica II nie nawiązywała już tak bardzo do amerykańskiego stylu "muscle car", to sylwetka w dalszym ciągu była atrakcyjna dla klientów ze Stanów Zjednoczonych, gdzie sprzedawano najwięcej egzemplarzy. Pod maską znajdowały się jednostki napędowe o mocach od 88 do 145 KM. W 1980 roku auto poddano modernizacji. W tym samym roku na rynku pojawiła się 4-drzwiowa odmiana nazwana Celica Camry, która w zasadzie była zmodyfikowaną Toyotą Cariną. Na rynku japońskim Toyota oferowała w tym okresie model Supra jako Celica XX.