TOYOTA Carina T15/T17
Lata produkcji | 1984 - 1992 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; hatchback |
Silniki | 1.6 (102KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2515-2525 |
Długość (mm) | 4350-4380 |
Szerokość (mm) | 1670-1690 |
Wysokość (mm) | 1365-1370 |
Marki | |
Model |
Toyota Carina II, czyli drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D (klasy średniej). Zadebiutował w 1984 roku, a na rynku europejskim sprzedawany był jako Toyota Carina II. Model ten zjeżdżał z taśmy produkcyjnej do 1992 roku, kiedy został zastąpiony przez nowocześniejszą konstrukcję, Carinę E. W ofercie znajdowały się wersje: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Po raz pierwszy w tym modelu zdecydowano się na napędzane koła przednie (poprzednik miał napęd RWD). Stosowano wiele różnych wersji silnikowych do wyboru, zaczynając od niewielkiego silnika 1600 cm3, na wysokoprężnych motorach o pojemności 2000 cm3 kończąc. Carina II w 1988 roku przeszła dość poważny facelifting (seria T17). Zmieniono wygląd zewnętrzny, kształty stały się zdecydowanie bardziej zaokrąglone, a pod maską zastosowano liczne usprawnienia konstrukcyjne. Zresztą, techniczna strona Cariny jest jej bardzo mocną stroną, gdyż model ten stał się wieloletnim liderem w rankingach niezawodności, jak w
przypadku niemieckiego TÜV.