TOYOTA Carina A1/A4/A6
Lata produkcji | 1970 - 1984 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; hatchback |
Silniki | 1.6 (75KM) |
Skrzynie biegów | manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2425-2500 |
Długość (mm) | 4155-4470 |
Szerokość (mm) | 1570-1650 |
Wysokość (mm) | 1365-1400 |
Marki | |
Model |
Toyota Carina pierwszej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1970 roku. Występowała w kilku wersjach nadwoziowych, jako 3-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Model ten był eksportowany na rynek europejski (od 1971 roku) oraz do USA. W ramach tej generacji powstały trzy serie: A1, A4, A6. Model Carina A1 posiadał na wyposażeniu seryjnym takie elementy jak: radio, układ hamulcowy z serwo czy zagłówki. Wśród konkurencji nie była to w tamtych czasach codzienność. Pod maską montowano silnik OHV o pojemności 1588 cm3. W 1972 roku Carina przeszła pierwszą poważniejszą modernizację, zmieniono tylne lampy, osłonę chłodnicy i wlew paliwa. Kolejny facelifting odbył się w dwa lata później, kiedy usprawniono układ chłodzenia oraz układ hamulcowy. Ostatnią modernizację Carina A1 przeszła w 1976 roku, kiedy zmieniono stylistykę przodu oraz tyłu auta. Seria A4 zadebiutowała w Europie w 1977 roku. Pod maską gościł ten sam silnik z serii A1. W
gamie pojawiła się też odmiana kombi. W 1980 roku Carina A4 została zmodernizowana, ponownie zmieniono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, poprawiono także wnętrze. Najnowsza seria Cariny I, czyli odmiana A6 zadebiutowała w 1981 roku. Choć konkurencja stosowała już napęd przedni, Toyota w dalszym ciągu w tym modelu stosowała napędzane koła tylne. Pod raz pierwszy za to pojawił się pod maską silnik wysokoprężny, była to jednostka o pojemności 1839 cm3 oraz mocy 64 KM. W kolejnych latach rozszerzono ofertę silników o mocny motor Turbo DOHC o pojemności 1800 cm3 (160 KM). Dostępne były wersje coupe oraz kombi.