Trwa ładowanie...
Auto Świat
15-10-2010 15:11

Toyota Avensis: Dynamiczna i praktyczna, lecz nie bez wad

Toyota Avensis: Dynamiczna i praktyczna, lecz nie bez wad
d18tafa
d18tafa

Jak najlepiej scharakteryzować przeciętnego użytkownika Toyoty? Otóż z reguły są to osoby, które w zamian za wysoką trwałość, funkcjonalność i ponadprzeciętny komfort jazdy są w stanie zrezygnować z atrakcyjnego designu.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Tacy kierowcy wychodzą z założenia, że samochód powinien jak najmniej rzucać się w oczy, natomiast jego właściciel ma jak najrzadziej oglądać poczekalnię autoryzowanego serwisu. Przez lata ta recepta sprawdzała się znakomicie - Toyota jest dziś przecież największym producentem aut na świecie. Niestety, po kilku latach od przeniesienia produkcji do Europy zaczęły pojawiać się pierwsze problemy z jakością.

d18tafa

Jakież było zdziwienie, kiedy okazało się, że model Avensis - następca uchodzącej za wzór niezawodności Cariny E - boryka się m.in. z awariami przekładni kierowniczej i układu hamulcowego. Lekko nadszarpniętą reputację Toyoty miała ratować druga generacja Avensisa, zaprezentowana w 2003 r.

Niestety, model o oznaczeniu T25 nie tylko nie zatarł słabego wrażenia, które pozostawił po sobie poprzednik, lecz także okazał się autem jeszcze bardziej problematycznym. Z usterkami borykały się głównie wersje wysokoprężne z początku produkcji, w których dochodziło do awarii turbosprężarek i dwumasowych kół zamachowych.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Klienci uskarżali się również na delikatny układ wtryskowy. Mówiąc krótko - debiut Avensisa II okazał się falstartem. Chwała Toyocie za profesjonalne podejście, gdyż bez zająknięcia wymieniała wadliwe podzespoły na gwarancji. Było to zresztą jedyne sensowne posunięcie - w przeciwnym razie japońskiemu producentowi groziła utrata wypracowanej przez lata i w pocie czoła bardzo dobrej reputacji.

d18tafa

Doskonałą okazją do tego, by ostatecznie wyeliminować wszelkie niedociągnięcia, był lifting przeprowadzony w 2006 r. - niecałe trzy lata po debiucie modelu T25. Problematycznego diesla 2.0/116 KM zastąpiła zupełnie nowa jednostka o mocy 126 KM, dopracowano również konstrukcję tylnego wielowahaczowego zawieszenia, bowiem wielu użytkowników - zwłaszcza wersji kombi - narzekało na zbyt szybko zużywające się tuleje wahaczy.

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj