Trwa ładowanie...
11-10-2005 11:08

Toyota Avalon – 280 KM dla emeryta?

Toyota Avalon – 280 KM dla emeryta?
d28zuo7
d28zuo7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8297/avalon-2005-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowa generacja produkowanego od dekady modelu Avalon jest flagowym autem tej marki na kontynencie północnoamerykańskim. Jest też najbardziej amerykańskim spośród wszystkich modeli Toyoty, bo w USA został zaprojektowany i tam też będzie produkowany. Jaka jest ta amerykańska, luksusowa Toyota i czym różni się od Lexusa?

Model Avalon sprzedawany jest w USA od 1995 roku i niezmiennie przez 10 lat nie może wybić się powyżej dość przeciętnych wyników sprzedaży. Dość powiedzieć, że zakładana roczna sprzedaż Avalon ma wynieść około 84 tys egzemplarzy, podczas gdy Camry – z rezultatem 426 tys – jest najlepiej sprzedającym się samochodem w USA. Cena Camry wynosi w USA od 18 tys do 25 tys dolarów, zaś za Avalona trzeba zapłacić 26 – 33,5 tys dolarów. Podczas gdy Camry jest popularnym rodzinnym sedanem, Avalon rości sobie pretensje do luksusu. Czymże więc różni się od tych Lexusów, które osiągalne są za tę samą cenę?

d28zuo7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8297/avalon-2005-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Avalon najwyraźniej postrzegany ma być nie jako zwykły, rodzinny sedan (Camry), ani dynamiczny, przebojowy samochód dla menedżera (Lexus). Avalon jawi się w palecie modeli Toyoty jako dostępna cenowo limuzyna o statecznym, nobliwym wyglądzie. Linie nadwozia cechuje umiarkowanie, i choć Avalon nie wygląda topornie, to zdecydowanie pozbawiony jest drapieżności. Wewnątrz auto wygląda tak powściągliwie, że aż banalnie – choć nie brzydko. Zmiany w porównaniu z ustępującym modelem polegają przede wszystkim na zwiększeniu wymiarów. Avalon urósł zewnętrznie o jeden cal (ok. 2,5 cm), ale jego rozstaw osi aż o 10 cm. Dało to możliwość stworzenia jeszcze wygodniejszego (również szerszego) wnętrza. Ciekawostkę stanowi poprawiająca znacząco komfort jazdy na tylnim siedzeniu płaska podłoga przed tylną kanapą. Pasażerowie tylnej kanapie mogą też regulować kąt pochylenia oparć w zakresie 10°.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8297/avalon-2005-04.jpg',600,400) ) |
| --- | W nowej generacji Avalona zamontowano nowy, najpotężniejszy silnik V6 w gamie Toyoty. Ta 3,5 litrowa jednostka rozwija moc maksymalną 280 KM przy 6,2 tys obr/min, co stanowi przyrost mocy aż o 33% w porównaniu z modelem ustępującym. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i osiągany jest przy 4,7 tys obr/min. Moc przenosi pięciobiegowa skrzynia automatyczna, którą opcjonalnie doposażyć można w sekwencyjny tryb pracy. Rekordowo niskie wydaje się spalanie tego potężnego przecież silnika, które w mieście wynosi średnio 11 litrów, zaś na autostradzie tylko 7 litrów.

d28zuo7

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8297/avalon-2005-05.jpg',600,400) ) |
| --- | Choć silnik pozwalałby uznać Avalon za auto dynamiczne, to jego stateczna sylwetka zniechęci raczej kierowców spragnionych sportowych wrażeń. …I jest to jak najbardziej zamierzone. Avalon nie jest bowiem gorszy od dostępnych za tę sama ceną Lexusów, a jedynie bardziej stateczny. O ile Lexus, chcąc konkurować z BMW i Mercedesem postawił na drapieżny, przebojowy wizerunek, to Toyota Avalon pozostać ma propozycją dla konserwatywnego klienta. Nic tez dziwnego, że średnia wieku jego nabywców oscyluje wokół sześćdziesiątki. Cóż, co kraj to obyczaj: u nas emeryci jeżdżą przeważnie maluchami, w USA projektuje się dla nich prawie trzystukonne auta.
Nowa Toyota Avalon dostępna będzie w salonach dealerskich w USA już w lutym.

d28zuo7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28zuo7
Więcej tematów