Toyota Auris Touring Sports: kombi po japońsku
Odmiana kombi kompaktowego modelu, którego druga generacja z sukcesem zadebiutowała w Europie na początku 2013 dostępna jest w polskich salonach od lipca. Auris Touring Sports jest jedynym w Europie kompaktowym kombi, oferującym klientom możliwość wyboru pełnego napędu hybrydowego. Toyota powiększyła tym samym liczbę modeli z technologią hybrydową, dostępnych na europejskim rynku.
Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm i maksymalnej szerokości 1452 mm. Jest to najlepszy wynik w segmencie. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w Aurise hatchback.
Nadwozie ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiada przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylne, oraz większe wyciszenie kabiny. Dzięki aerodynamicznej karoserii udało się również uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie zaledwie Cd 0,28. Ten wynik znacznie przyczynia się do jeszcze większego obniżenia zużycia paliwa.
Auris Touring Sports jest dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz Dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany jest także pełny napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10.9 sekundy, oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. W wersji hybrydowej samochód ma najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km, oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami Diesla o porównywalnych osiągach. Nowością w Aurisie Touring Sports w wersji hybrydowej jest możliwość holowania przyczepy o masie do 345 kg. Jest to pierwszy samochód hybrydowy Toyoty, który dysponuje taką funkcjonalnością.