Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid 136 KM, 2015 - test AutoCentrum.pl #214
Test Toyoty Auris II Touring Sports z silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 136 KM
Witam serdecznie dopiero kilka dni… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie dopiero kilka dni temu testowaliśmy dla was odśwież Avensis
A dzisiaj bohaterem tez to będzie Jego młodszy brat Auris wersje kombi czyli Auris Touring Sport zapraszam
zmienionego
aurisa
Zobacz
po
raz
pierwszy w Genewie a zmiany są całkiem zauważalne szczególnie w przedniej części oczywiście
poznamy a ulica ale to już inny Auris nie sposób pomylić go z wersją sprzed face liftingu reflektor
teraz do wyższego pasa grilla poprawnych kształt jest również podobny ale wewnętrzne grafika to już zupełnie co
innego Teraz jest o wiele ciekawiej i bardziej agresywnie linie świateł dziennych LED komponuje się również z nowym
gry Warto zaznaczyć że światła full LED dostępne są w standardzie tylko w topowej wersji prestiż lub pakiecie
Style Black Messi Comfort Inn jest również zderzak dzięki tym zmianom sylwetka auto jest sportowa wizualnie
obniżone i poszerzona dzięki chromowane listwy na dyrektora nieodśnieżone przód Auris kojarzy mi się z japończykiem
w stylowych okularach nie są jej zmiany jest w tylnej części podobnie kształt świateł taki sam ale ich wewnętrzny
układ uległ znaczącej zmianie zmieniona także zderzak Która jest teraz trochę mniej pękaty ale charakterystyczny
próg przy klapie pozostał na swoim miejscu odświeżony mały do dyspozycji jest 6 silników 3
benzyny 2 diesle i układ hybrydowy który Zresztą dzisiaj Testujemy zacznijmy jednak od benzyn na początek znana
wcześniej jednostka 1339 koniec 6-biegowy manualem następnie mamy 1.6
132 konie dostępnej albo 6 biegowy manual albo bezstopniowa skrzynia biegów i nowościach
w201 2 turbo która ma 116 koni mechanicznych i również dostępna
jest albo z manualem albo ze skrzynią cvt średnio diesle to mamy 1 4 D4D który ma 90
16 D4D który ma 112 koni mechanicznych No i wreszcie układ hybrydowy który
ma w sumie 136 koni mechanicznych składa się to z silnika 18 99
koni plus 80 konny silnik elektryczny w
ten sposób uzyskujemy osiągi rządu 11 i 2 do setki sprawdziliśmy to zobaczycie
wynik z przyspieszeniem osobnym filmie i 175 km na godzinę prędkość maksymalna maksymalną tego nie sprawdzałem
średnią spalanie to średnie spalanie jest na poziomie 3,5 zł niezależnie od tego czy jest w trasie
czy jest w mieście No i szczerze powiedziawszy jest to dosyć się optymistyczne założenie mi się takich wyników
osiągnąć nie udało Tym niemniej nawet z tym 45 litrowym bez problemu przejedziemy tym samochodem w
trasie nawet 1000 km do zmiany wewnętrzne OLX również są znaczące ale daleko to do rewolucji z którą mieliśmy do
czynienia w przypadku Avensis podstawowy linii zmianie wciąż mamy tu do czynienia z ostrymi przetłoczeniami i panelem centralnym
w kształcie odwróconego trapezu ale wydaje się że wszystko zostało to dodatkowo tak wyostrzone i podkreślone kratki
nawiewu w pozostałych A nie to staromodny zegarek umiejscowiony po prawej stronie przeniesiono
nieco niżej w sumie nawet do niego brakowało bo jego obecność jest dla mnie to jak napisać made in Japan podobnie
jak mówiący zegar umieszczono w tubach A pomiędzy nimi wylądował nowy ekran komputera pokładowego w której nowymi
przyciskami umieszczonymi na kierownicy Skąd można zresetować nawet przebieg dzienny ekran na koncie również
uległ zmianie teraz jest większy bardziej czytelny Ponadto część fizycznych przycisków zastąpiono dotykowym
nieco wygląda lepiej ale niestety gorzej sprawdza się w praktyce razie ci może do pustego miejsca wokół drążka
zmiany biegów i stal modne przyciski które już przed to jest w tym wiem nie wyglądały zbyt nowocześnie plastiki we wnętrzu
są dobrej jakości Zresztą przed liftingiem też nie było to na konsole na górze mamy miękkie tworzywo
tutaj niżej obszyte przed pasażerem również delikatnie się ugina pod palcem tutaj jest jeszcze
ciekawsze przeszyte Zresztą ładną to mniej więcej od poziomu tunelu centralnego zaczyna
się już twardy plastik również na drzwiach jest dosyć różnorodnie bo to na przykład mamy miękkie tworzywo
przyjemny w dotyku to mamy które również się ugina po prawej stronie mamy tutaj na drzwiach całkiem przyjemny
w dotyku podłokietnik natomiast ten centralny podłokietnik niestety to mamy no może może 2 mm
pianki potem znajduje się już zupełnie twardy plastik na to nie będzie to może aż tak bardzo komfortowe
No i przedniej części Drzwi tutaj gdzieś już również znajdziemy zupełnie twarde kierownica
bardzo przyjemna w dłoni leży doskonale obszyta skórą tutaj Myślę że nie będzie żadnych problemów
siedział schowki to schowków jak widać tutaj po otwieranym trochę mamy mieć odłożenie okularów mamy schowek
duży i komfortowy przed pasażerem mamy 2 miejsce na kubeczki mam całkiem pojemne
kieszenie w drzwiach przewidzianym miejscem na chwilę chociaż podejrzewam że akurat nie mam butelki ale podejrzewam
że Jak sadzimy tą butelkę to może być problem z otwarciem tutaj tego schowka No i dwa schowki
pod podłokietnikiem 2 Widzimy tutaj tackę A jeśli wrócimy to inaczej to widzimy całkiem
pojemne Zresztą mięciutki tam na dole nie schowek pod podłokietnikiem także miejsca na różne takie
gadżety położenie różnych drobiazgów to nie brakuje na koniec po narzekałbym na
to że nawet wczoraj w nocy nagrywając jak ten samochód wygląda siedział podświetlenie to powie powiemy
Powiedziałem że po otwarciu lusterek niestety nie ma to podświetlenia teraz za dnia
Widzę że owszem jest tylko trzeba to wyłączyć osobnym ruchem wrażenie bardzo szczegółowo poprzednim W swoim tekście tego hybrydowego
aurisa też chyba wersję Touring sport więc Pozostaje mi jedynie potwierdzić że wszystko co wtedy powiedziałem wciąż
się zgadza hybryda jak to hybryda jeździ w zależności od ustawień albo w trybie Eco albo w trybie V jeśli mamy dość energii akumulatora albo też w trybie Power Mode który sprawia że samochód daję z siebie wszystko
hamowanie dwustopniowe najpierw pozyskujemy energię potem dopiero wchodzi w grę klasyczny układ hamowanie również z ciekawa opcja jest biegów
tak zwany tribe który sprawia że po odjęciu nagios gazu samochód
zaczyna wyraźniej hamować odzyskując energię to przydaje się na przykład podczas zjazdów
gdzieś się z jeśli jeździmy właśnie po górzystym jakimś terenie poza tym można by podobnie jak w poprzednim teście pochwalić a ulicę za bardzo dobrze zestrojone zawieszenie Który z jednej
strony nie jest zbyt twarde a z drugiej strony w zakrętach razie ten samochód naprawdę
sobie bardzo dobrze dosyć bezpośredni i naprawdę tym samochodem można to w razie potrzeby całkiem dobrze sobie pojeździć po skręcać i odczuwać tego przyjemność podobnie jak moje klucze dają bo sam w samochodzie więc
moim zdaniem gdyby
do tego samochodu udało się dopakować nie są mocniejszy silnik bo to silników do wyboru to nie brakuje Problem jest tylko taki
że ich rozpiętość mocy nie jest zbyt A wydaje mi się że to zawieszenie i ten układ kierowniczy mniej żeby sobie poradziły nawet z mocniejszym silnikiem Dodam tylko bo chyba o tym nie mówiłem że to
takie zestaw że mamy 22
silnik silnik elektryczny silnik benzynowy i
taki w związku z tym rozwiązanie skrzyni biegów w sprawie że ten
automat PCV te poprzednie
jest to samo co zwykle cvt niezwykle szybko i sprawnie radzi sobie ja bym to porównał nawet ze skrzynią niezwykle
szybko i sprawnie radzi sobie podczas manewrów na przykład zawracanie na wąskiej uliczce gdzie musimy by zrobić kilka manewrów przód tył przód tył tutaj nie ma automatu klasycznego
czy DSG czy jakiegoś cvt to jakby był w stanie tak błyskawicznie zareagować na zmianę kierunku tutaj Ja praktycznie ograniczeniem jest sprawne nogi która mu się przeskoczyć z
pedału hamulca na gaz i z powrotem a skrzynię reaguje po prostu natychmiastowo być może to jest kwestia tego że wystarczy silnik elektryczny podać odwrotnie
napięcie i on już się kręci w drugą stronę i tam żadne mechanikę nie mu się zbyt wiele i miałaś być może z jakiegoś innego bo to już tego nie
aż tak nie badałem wiem że jakby w efekcie uzyskujemy
naprawdę niezwykle skuteczny mechanizm który który jest pozbawiony tej wady Bo praktycznie każdy jest
t44 wadę pod tytułem pewna dłuższa chwila reakcje możemy to nawet tutaj podjechać na przykład w tle widzieć jak ktoś tam przystanek a więc wsteczny
do przodu to jest szybsze niech manualny więc pod tym kontem
smv to naprawdę nie rozczarowuje myślę że poza tak jak niedawno testowałem odezwij
pa I on pokoje z tych treningu miał nieco lepsze wyciszenie tutaj nie wiem być może nikt nie narzekał na wyciszenie
być może tej
zmiany nie było nie znalazłem tego ale tak na
odsłuch chyba pozostało Mniej więcej to samo w każdym razie wrażenia z jazdy są się daje na tyle do żony
biorąc pod uwagę ekologiczną naturę tego samochodu że ja się nie dziwię że to auto nieźle się sprzedaje bo z tego co dokonuje Toyota co
czwarty samochód czwarty Auris wyjeżdżające z salonów w Polsce to jest Auris hybrydowy że ja się nie dziwię że tak dobrze został przyjęty bo
takiego hybrydowa na oszczędna natura została tak dobrze ukryta schowana i jakby w sprawie Toyota sprawiła że to jest tak przezroczyste
i tak nie ingerując a w tym codzienną jazdę że ona tylko pomaga już nie przeszkadza i
oczywiście ma swoje wyraźne w sumie twój wyraźny wpływ na to ile zostawiamy pieniędzy na stację benzynową nowy Auris po stosunku do poprzednika o parę tysięcy zł wcześniej Auris kosztował 62 dziewięćset
teraz 59-900 aczkolwiek to tego starego Dzięki specjalnym promocje Europa to można kupić się jeszcze taniej
bo teraz rabatu więc najtańszego starego aurisa dostaniemy za 57-900 najtańszego nowego za 59-900
ale to 2000 różnicy tak naprawdę jeśli się Przyjrzyj się różnicom wtedy ten samochód w
tych samych Myślę że warto dopłacić i teraz tak mamy do wyboru 5 linii i
wyposażenie najtańsza Live i w tym w tej najtańszy Live najtańszy silnik 133 90 właśnie
ten to będzie hatchback To jest właśnie ta cena 59-900 ale to tak naprawdę na zachętę bo później zaczynam
kupować dodatkowe wyposażenie i ta cena rośnie w zależności od linii wyposażenie było me to life
Active Premium Comfort i prestiż no i jeśli zdecydujemy się na najbogatszą wersję to popatrzymy na topowe
największe liczby to będą to dwie topowe wersję które mają ceny 98400
zł Tyle kosztuje 112 konny silnik Diesla 1.6 D4D albo
do wyboru w tej samej cenie napęd hybrydowy mają wybór i z tego co widziałem w statystykach sprzedaży chętnie
z niego korzystają dlatego że ostatnio liczba sprzedanych Hybrid przeskoczyła liczbę sprzedanych diesli
chociaż w niższych wersje wyposażenia tak jak na przykład druga od dołu wersja Active tam akurat diesel
jest wyraźnie tańszy bo najtańszy kosztuje 73000 zł podczas gdy hybryda w wersji Active
kosztuje oś 3000 zł więc to przy tańszych wersje wyposażenia ma być 10000 zł różnicy na korzyść Diesla
Dodam jeszcze na koniec że jeśli chcemy mieć wersję Touring sport to zapłacimy za nią w zależności od wersji
wyposażenia od trzech do czterech tysięcy zł i na koniec jeszcze dopłaty za lakier metalik 2300
zł za biały perłowy 3000 zł się tylko kupić do wersję skrzyni biegów
bezstopniowej multidrive s to zapłaci za nią 5000 zł a nawigacja Patrz
e2tango w wersji z kosztuje 2500 zł a w wersji plus 3000 zł wspomniałem
przed chwilą że 2000 zł warto dopłacić w stosunku do wersji nowej po face liftingu ale
chodzi tak naprawdę o wygląd bo wygląd to rzecz gustu natomiast ten nowy Auris ma też całkiem sporo
nowych systemów bezpieczeństwa które nie były wcześniej dostępny i wymienię 4 Jeden z nich to
przykładowo rozpoznawanie znaków drogowych które działa jeszcze może nie do końca idealnie
ale w wielu przypadkach pomaga przy czasem oczekuję na przykład ograniczenie do
5 ton jako ograniczenie 5 km na godzinę dosyć często bo dość szeroki kąt widzenia więc jadę autostradą przykładowa
odczytuje znaki gdzieś tam na zjazd że trzeba zwolnić do 70 więc będziemy dalej 140 mamy
sygnał z tego sygnał że jedziemy Za szybko bo ograniczenie jest przecież 70 więc to jest trochę jeszcze do dopracowania ale
w sytuację ten system jest pomocny przez tego mamy system automatycznej zmiany świateł drogowych nami Ja nie mamy
system który przykładowo pomaga nam trzymać się naszego pasa ruchu do to jest pasywny system
czym informuje nas na ekranie daje sygnał dźwiękowy ale nie skręca kierownicą i nie wraca nas
automatycznie do nas pas ruchu
system który automatycznie do hamuje a już na pewno ostrzeże odpowiednio sygnałem dźwiękowym czy
też takim wielkim czerwonym komunikatem który mówi hamuj jeśli wykryje że jedzie znacząco wolniej
od nas także różnice pomiędzy tymi samochodami są znacznie większe niż to co możemy dostrzec w salonie gołym okiem jak
pewnie zauważyliście tym razem zabrakło test dwumetrowca to że Auris po face liftingu nie zmienił się pod względem przestrzeni
a więc jeśli jesteście tematem zainteresowani to możecie obejrzeć ten fragment w poprzednim naszym teście gdzie również testowaliśmy kombi i
również testowaliśmy teraz przejdę do podsumowania i zacznę od tego że może nie każdemu spodobały się zmiany w przedniej
części tego samochodu bo widziałem wasze komentarze na Facebooku i kiedy wrzuciłem pierwsze zdjęcie zaraz po odbiorze tego
auta i może nie każdemu się spodobał ten wizerunek takiego jak ja to mówię Japończyka po Japończyka w okularach
bo po face liftingu mamy to tak koło chromowaną listwę tak w takim rozgałęzieniem co mnie przy trochę
oprawa okularów ale w środku Myślę że te zmiany poszły w takim jednoznacznie dobrym kierunku tym
że wszyscy będą zadowoleni podobnie jak będą zadowolenie z nowej silników
czy też z tego że na pokładzie pojawiły się nowe systemy bezpieczeństwa być może ten facelifting
trwały się nie poszedł Aż tak daleko jak w przypadku a więc miejsca ale myślę że są wystarczająco zauważalne I
wszyscy klienci będą zadowoleni podobnie jak z napędu hybrydowego które Co prawda nie zmienił
się przy tym face liftingu z tego co zauważyłem ale wciąż powinien się podobać klientów bo już teraz wybierany
jest przez co czwartego kierowca jak widać Możecie u nas liczyć na recenzję najnowszych modeli samochodów i się nie chcecie żadnej z nich przegapić Zapraszam
do subskrybowania i oglądanie naszego kanału do zobaczenia