Theissen: poprawki są konieczne, ale...
- Decyzja Trybunału Arbitrażowego FIA zmusiła siedem zespołów do poniesienia dużych nakładów, które są konieczne dla przebudowy bolidów. Jest to drogie, czasochłonne i trudne zadanie - powiedział Mario Theissen, cytowany przez oficjalną stronę BMW Sauber.
- To oczywiste, że prace nad nowym dyfuzorem rozpoczęliśmy już kilka tygodni temu. Zajmują się tym wspólnie dział projektowy i departament aerodynamiczny. Dyfuzor stanowi zakończenie całego pakietu aerodynamicznego samochodu. To skomplikowany projekt i funkcjonuje właściwie tylko wtedy, gdy wszystkie komponenty - zaczynając od przedniej części bolidu - są w pełni integrowane - powiedział Theissen.
- Koniec końców to znacznie poważniejsze zadanie, niż proste skopiowanie części i założenie jej do samochodu. Aby pokierować strugę powietrza pod samochodem tak, aby podwójny dyfuzor rzeczywiście zapewniał większą siłę docisku, trzeba przeprojektować całą aerodynamikę, począwszy od przedniego skrzydła - dodał szef BMW Sauber.
- Kilka zespołów już w Szanghaju ścigało się zmodyfikowanymi samochodami. Inni zapowiedzieli, że poprawki wprowadzą w Bahrajnie. Nasi ludzie w Monachium i Hinwill pracują na najwyższych obrotach. Zgodnie z planem nowy pakiet aerodynamiczny przywieziemy do Barcelony. Nie zdecydowaliśmy jednak jeszcze, jaki zakres zmian, jeśli chodzi o dyfuzor, zostanie tam zastosowany - zdradził Mario Theissen.
- Nie ma najmniejszych wątpliwości, że musimy wprowadzić poprawki tak szybko, jak to tylko możliwe - dodał.
_ RAF _