Theissen: ciężko na to zapracowaliśmy!
Za nami trzy wyścigi sezonu i na czele klasyfikacji konstruktorów BMW Sauber! Czy to zasłużona pozycja?
Faktem jest że we wszystkich trzech wyścigach byliśmy na podium, Nick po raz pierwszy w karierze uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu w Malezji, a Robert startował do GP Bahrajnu z pole position. W rezultacie tych wyników mamy 30 punktów w klasyfikacji, ciężko na to zapracowaliśmy. Faktem jest jednak również to, że ta nasza pozycja jest z pewnością chwilowa. Ferrari wciąż jest najszybsze, ale my jesteśmy na dobrej drodze.
Pole position Roberta Kubicy w Bahrajnie było pierwszym w historii stajni. Spodziewaliście się, że wasze tempo podczas kwalifikacji będzie tak wysokie?
Trudno było to przewidzieć, szczególnie patrząc na nasze wyniki podczas testów w Walencii w połowie stycznia. Mieliśmy jednak założony cel i konsekwentnie go realizowaliśmy. To pole position w Bahrajnie było kolejnym kamieniem milowym na naszej drodze do realizacji ambitnych celów jakie sobie stawiamy.
Zakładając że Ferrari jest wciąż poza zasięgiem, wierzycie że możecie zająć drugie miejsce? BMW Sauber jest szybsze od McLarena?
Rywalizacja za plecami Ferrari jest bardzo zacięta. Powiem tak: w zeszłym roku byliśmy trzecią siłą w stawce, za plecami Ferrari i McLarena. Dziś jesteśmy jednym z trzech wiodących zespołów. To zasadnicza różnica.
Czy o zwycięstwo rywalizować będą trzy stajnie?
To jest nasz cel, jednak jest zbyt wcześnie aby pokusić się o jakieś konkretne prognozy. Wyścig w Barcelonie odpowie na wiele pytań. Większość ekip będzie wyposażona w nowe zestawy aero. to może zmienić kolejność w stawce.
Obaj kierowcy BMW Sauber są coraz bliżej najwyższego stopnia podium. Kiedy usłyszymy polski lub niemiecki hymn podczas dekoracji?
Jeśli mógłbym to przewidzieć, Formuła 1 byłaby nudna, nieprawdaż? Zrobimy wszystko, aby stało się to jak najszybciej.
Czy zespół wyciągnie jakieś asy z rękawa podczas nadchodzącego GP Hiszpanii?
Tak jak już powiedziałem, wszystkie ekipy przed startem europejskiej części sezonu przygotowują jakieś modyfikacje. Podobnie i my. Jestem przekonany, że nasze modyfikacje przyniosą zamierzony skutek.
Patrząc na dane z trzech pierwszych wyścigów, gdzie zespół ma wciąż najwięcej do poprawienia?
Pracujemy nad całym bolidem, ale naturalnie największy nacisk kładziemy na aerodynamikę. Tam tkwi największy potencjał. Oczywiście pracujemy również nad sferą mechaniki.
_ RAF _