[TEST] Porsche Cayenne GTS i Turbo S: 1010 KM na śniegu i lodzie
Cayenne GTS i Turbo S to flagowe odmiany najpopularniejszego modelu i zarazem pierwszego SUVa marki Porsche. Samochód ze sportowym rodowodem i napędem na 4 koła musi dawać radość z jazdy. Żeby przekonać nas, jak bardzo potrafi to robić model Cayenne, Porsche zaprosiło nas do Szwecji, na lodowo-śnieżny tor testowy, w okolicach miejscowości Skelleftea.
Tu śnieżne bandy przy drogach mają wysokość samochodu, na drogach jest lód, a temperatura spada do minus -15 st. C. Nikt nie sypie soli, a kierowcy mrugają potężnymi, dodatkowo montowanymi na autach reflektorami, by ostrzec przed... reniferami na drodze.
Pod maską Cayenne GTS silnik 3.6 V6 biturbo, o mocy 440 KM i maksymalnym momencie 600 Nm. Do setki z pakietem Sport Chrono przyspiesza w 5,1, czyli o ponad pół sekundy lepiej od poprzedniego GTSa i rozpędza się do 262 km/h.
Mamy też do testów coś mocniejszego. Porsche Cayenne Turbo S ma wykonany z aluminium silnik 4.8 V8, bezpośredni wtrysk paliwa i chłodzoną cieczą skrzynię biegów. Moc: 570 KM. Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm. Parametry godne supersamochodu: ponad 118 KM z 1 l pojemności. Prędkość maksymalna: 284 km/h, przyspieszenie do setki: 4.1 s. Tak, to była dobra zabawa. A zresztą... sami zobaczcie.
Reporter: Marek Wieliński Zdjęcia i montaż: Leszek Świerszcz
mw, moto.wp.pl