Test: Mercedes CLA i Klasy A Limuzyna: takie same czy jednak inne?
Czy w dzisiejszych czasach jest miejsce na kompakty, które nie są SUV-ami? Mercedes twierdzi, że tak i na dowód tego oferuje nie jednego, a dwa kompaktowe sedany. Mateusz Raczyński sprawdził, czym się różnią i co mają do zaproponowania.
Czy w czasach kiedy to suvy dźwiga… Rozwiń
Transkrypcja:
Czy w czasach kiedy to suvy dźwigają sprzedaż jest jeszcze miejsce
Kompakty w segmencie Premium
Okazuje się że tak bo aż 24% sprzedaży wszystkich Mercedes
Stanowią właśnie
Komp
Tylko że jeśli mamy aż 7 modeli w tym samym segmencie
To czemu daje się róż
Innymi słowy
Czym różni się taka klasa A
Wersje filmów
USA CLA
Tym zajmiemy się w to
Zacznijmy od wyglądu Oba mają trójbryłowe nadwozie
Ale to jeden z nich jest tym bardziej stylowa
A drugi jest tym bardziej
Kons
Cela ma być takim czterodrzwiowy mchu
Mamy to jest ten niżej poprowadzony dach płyn
Nadwozia
Zupa
Innereffect
W klasie
I oczywiście
LM
Drzwi
Jeśli spojrzymy na klasę a w wersji limuzyny to od razu
Czy bardzo
Kształt
Sedan
Przednie reflektory
Pochodzą dokładnie z klasy a w wersji
Tyle są dość masywne tworzą taki
Dość dostojny
Ty
Poza tym możemy stworzyć dokładnie dwa bliźniaki wybór felg sobie wybór
Ten sam
Różnica jest oczywiście wiadoma tutaj
Mamy ramki
Swoją drogą płynęli nie nie zawsze oznaczają lepszą aerodynamikę bo to klasa A w wersji limuzyna
Może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza
Na poziomie 0
2
ACR
Współczynnikiem oporu powietrza na poziomie 0.2
Jednak te samochody nie różnią się tylko
Cela w ofercie znajduje się trochę powyżej klasy
I tak też jest pod względem w
Cela ma o 3 i 6
Centymetra
Z przodu
A Shop
Ustaw z
To na pewno nie pozostanie bez wpływu na
Kompaktowe Mercedesy tej generacji korzysta
Tych samych rozwiązań w
Więc
Podstawowe egzemplarze klasy
Ela wyglądają dosłownie
Identy
To co widzicie tutaj
Konfiguracja chcę już tym
Fantazja
Które to
Kody
Cela z tym niżej po prowadzonym dachem wymaga od nas żebyśmy
Kiedy chcemy zobaczyć
Jakie jest na
Światło aczkolwiek
W poprzednim CL a które to 100
Miał ona
Podaj
Na ekranie pojawia
Pojawiał się obraz
Przodu która doskonale pokazywała
Obserwować
Na e
Ten
Tego nie ma i nie
Nawigacja
Kościół jest być może
Jest
Ten problem
W klasie a od siedziska do dachu mamy 1024 mm
Chcę lato o 1 min
Styl
Cela znajdziemy jednak aż o 3 i 6 cm mniej miejsca na
Na wysokości łokci wnętrze CLA ma być o 8 mm
Kwestii bagaż
Klasa
Sedan mieści
400
20 l
Cela jako większy samochód oddaje na metro
Wymiaru praktycznego
W bagaż
Tutaj
Czyli o 40 l więcej
Jakie widzimy różnicy od razu chyba
Widać że próg załadunkowy
Chcę
Dużo wyższy ale te
Otwór załadunkowy w sumie ciężko jest mi jednoznacznie ocenić ale chyba jest trochę większy
W klasie
Więc
Tam łatwiej zapakujemy rzeczy to zapach
Jeśli chodzi o wybór silników to
Te samochody
2
I te różnice nazywają
200D E220
To są silniki które dostaniemy w celach
A w klasie
Limuzyna
Tych silników nie
Co poza tym jeszcze spojrzeli byśmy już na takie bardziej porównywalne wersje silnikowe bo to jest 180
20
Formaty które
Przełóżmy ten silnik to i mamy dokładnie te same osiągi 7 sekund do setki
237 km na godzinę prędkość maksymalna
Jest tu się nic nie zmienia Zmienia się to co jest niżej i to co wpływa na wrażenia
Klasa A
Słabszych wersjach silnikowych jest wyposażona z tyłu w zawieszeniu w Polsce
Belki
Cela już od wersji podstawowych ma
Zawieszenie 4 wahaczowe z tyłu
Tej
Odmianie musimy zamówić ale
Silnikiem 2 l
Albo Formatic i dopiero wtedy dostaje
Tak
Starak
Jest dokładniejsze Mercedes mówi że tutaj oszczędza no
Dzięki temu rozwiązaniu 7 kg ale skoro oszczędza na 7 kg to dlaczego mocniejszy
Jednak
Zawieszenie wielowahaczowe
Można to krytykować może
Zapomniałem jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy nie mamy dwóch różnic pomiędzy tymi samochodami
A4 it kolejne dwie nazywają się 40
45s
Chcę la dostaniemy obiad
W kasie
Możemy za
Tylko
35 AMG
Jak na razie nie wiadomo
Pojawi się też
Te samochody różnią się
Troll
Każda różnica która jestem w stanie tutaj
Zauważyć jest bardzo subtelna mimo że
Zmiana w rozstawie kół jest naprawdę duża bo 5 i 5 cm z tyłu to już jest mocna stabilizacja tego tył
3
E61
Też jest całkiem do
Ten samochód trochę mniej przechyla się
Jest trochę bardziej stabilny
Zasługa
Innego stabilizatora
Trochę bliżej mu Faktycznie w tym prowadzeniu do takiego
Kupę być może to też takie wrażenie przez ten niszczy dach ale kiedy skręcamy kierownicę on tak
Skręcam wokół nas to jest bardzo podobne uczucia do tego które faktycznie czujemy typowy w miejscowych
Więc
Mit o prowadzenie cela podoba się bardzo i tym bardziej że bardzo nagłym zmiana kierunku
Slalom Nazwijmy to czujesz że ten dodatkowy rozstaw osi faktycznie pomaga trzeba przyznać to że
Cela nie jest takim hardkorowym
Kupę nie stawia
Sporto ponad
On stawia wygląd ponad wszystko i dlatego zabiera pasażerów z tyłu tyle miejsca
Ale poza tym no to
Co taki takie Gran Turismo bardziej niż
Bardzo sportowe Coupe czyli
Jest ciche przy większych prędkościach zawieszenie jest bardzo komfortowe bardzo ładnie tutaj wybiera nierówności
I myślę że stąd też bierze się to że mamy tutaj do wyboru
Więcej diesli
Klasa a nawet w wersji nie murzyny No to to jest taki
Bardziej
Komp
To podskoczyć w mieście tam gdzieś pojechać coś
AC lawa się wydaje się takie trochę bardziej dojrzałe No ale co Mercedes mówi że
Cela to już nie jest do końca No to jest Compact Ale jest to kompakt który jest sytuowany pomiędzy
Klasa a klasą C
Klasa A jednak jest
Niżej kiedy przesiadłem się z Mercedesa CLA do klasy A to na początku bardzo ciężko było mi
Poczuć różnice w prowadzeniu
Kiedy jadę tym samochodem po
Równej nawierzchni spokojnie to naprawdę
Miałbym problem z odróżnieniem jakim modelem aktualnie podróży
Sytuacja się zmienia kiedy
Narażamy samochód z tym samym zawieszenie na nieco bardziej ekstremalną pracę
Sama różnica w pracy zawieszenia wielowahaczowego Jaki jest cel
A tego opartego na belce skrętnej
W którym mamy do czynienia w klasie a
Spowoduje że to właśnie na nierównej nawierzchni
Możemy odnieść wrażenie że A klasa jest mniej stabilna to oczywiście nie jest tak że
Nazwy padniemy z drogi i wylądujemy w rowie
Jest takie złudzenie że klasa a troszkę gorzej sobie radzi
Ten samochód
Jest nastawiony troszeczkę bardziej na kom
To nie znaczy że w cela tego komfortu nie ma
Ale
Różnice wynikają chociaż bez opon cela mamy opony o niższym profilu
A klasie mamy troszeczkę wyższy profil w związku z tym
To wrażenie już jest inne a klasą podróżujemy bardziej komfortowo oczywiście
Rzecz jest też Zaklęta w silniku silnik który mamy tutaj pod maską nie zachęca nas do
Jazdy i do tego żeby cały czas być
Pierwszym miejscu w starcie ze świateł
Natomiast
Na pewno przekłada się to na takie odczucia że tym autem po prostu nie chcemy szare
To co mi się tutaj nie podoba to
Sposób działania skrzyni
Nawet kiedy jedziemy w trybie komfortowym
To ta skrzynia chce nam pokazać że mam tyle mocy pod maską że jest
Wstanie
Ścigać się z każdy
Objawia się to tym że kiedy chcemy nawet delikatnie
I dodaje mi niewiele gazu to samochód od razu rwie do przodu
Pokazać
Że jesteśmy trybunami w szybkości
Troszkę ginie kiedy jedziemy w trybie ekonomicznym
I to jest chyba
Który najbardziej pasuje do tego samochodu
To ma być
Oszczędne
Do spokojnego przemieszczania się
Stresowego bez wielkich m
I wydaje mi się że to
Taka największa różnica
Z klasą
A którą Aktualnie jadę
Model MCL
Dosłownie przed chwilą Mercedes cela ma troszkę więcej sportu w sobie chociaż też nie chciał
Przesadzać bo model którym jeździłem to nie było AMG w takiej normalnej codziennej jeździe
Tych różnic aż tak bardzo nie
Te różnice wychodzą dopiero
W ekstremalnych sytuacjach które nie zdarzają nam się podczas jazdy na co
Z moim osobistym zdaniem
Dopłata do cela która miałaby wynikać tylko i wyłącznie z różnic podczas ja
Nie ma sensu samochodu oczywiście wyglądają inaczej wydaje mi się że to jest ten jedyny mianownik który
Mógłby kogoś przekonać do tego aby jednak dopłacić do droższego cela tak
Się ukryć że na pierwszy rzut oka te samochody wydają się ze sobą konkurs
Wydaj
Dość podobne ale kiedy przyjrzymy się im bliżej
Faktycznie
Okazuje się że nie do końca takie
Ten jest większy ten jest
Bardziej sportowy
Jest troszkę mniej sportowy ten jest bardziej
Elegancki czy bardziej stylowy to
Trochę mniej ale
Bardzo ładnie wygląda i oczywiście ten bardziej skupia się na wrażeniach zjazd
Ten
Trochę bar
Test
Fortum
Więc
Można powiedzieć że Mercedes
Wiecora
I te samochody naprawdę trafiają do różnych grup krwi
Też trochę różnią się ceny
I myślę że wybór pomiędzy jednym a drugim sprowadza się do
Tego
To są
To jest Ross
Jak zaczniesz
Dlaczego to kosztuje więcej
Te same osiągi i tak
Co
Z tym sam
Ale jeśli
Zakochasz się w tych liniach popatrz jak ładnie opada ta linia dachu ja
Narysowane są światła też szyby bez RAM
To wszystko
Rozkochać się w sobie jeszcze ten czerwony kolor
To wtedy po prostu skończysz
Cela i myślę że oba wybory są dobre bo tak czy tak to będzie Merc
Jak po
Historia sprzedaży CLA poprzedniej generacji
To
2/3 klient
Którzy
Kupili
Cela jako następny samochód
Również
Mercedes
Więc to jest bardzo ważne zdobywca dla tej
Ale myślę że w tym
Więcej
Dwóch na pół
A co
Siedmiu