[Test długodystansowy] Skoda Fabia Combi: współczesne multimedia
Nowe samochody mają coraz bardziej zaawansowane systemy multimedialne – widać to szczególnie w przypadku drogich aut klasy premium. Stałe podłączenie do internetu, wifi i wbudowany dysk to tylko część z rozwiązań coraz częściej oferowanych przez producentów. Jednak takie zestawy są bardzo drogie. Co zatem z budżetowymi modelami? Tutaj również wiele się zmieniło.
W Skodzie Fabii tylko podstawowa wersja wyposażeniowa Active nie ma wbudowanego radia. Również jedynie w tej wersji jest możliwość wyboru urządzenia nazwanego Blues (1150 zł), które oprócz odbioru stacji FM posiada wejście na kartę SD, a także gniazda USB i AUX. Niestety jego wadą jest niewielki monochromatyczny ekran, który nie zapewnia wygodnej obsługi. Nieco więcej, bo 2000 zł trzeba zapłacić za radio Swing. Jednak w średniej i wyższej opcji wyposażeniowej dostaniemy je w standardzie. W odróżnieniu od podstawowego wariantu, posiada ono kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 5 cali, a to sporo zmienia.
Właśnie takie urządzenie, wraz z wymagającym dopłaty Bluetoothem znalazło się na pokładzie testowanej Fabii Combi. I zapewne właśnie taka opcja będzie trafiać najczęściej do samochodów wyjeżdżających z salonów czeskiej marki. Z jednej strony radio Swing jest proste i nie posiada innowacyjnych rozwiązań, a z drugiej idealnie trafia w potrzeby współczesnych kierowców.
Przede wszystkim nie mamy (nawet w droższych wersjach) odtwarzacza płyt CD. Skoda wyeliminowała natomiast problem, który dotyczył modeli tej marki jeszcze parę lat temu. Czesi w swoich systemach multimedialnych oferowali jedynie wejścia na karty SD, teraz oprócz tego można też podłączyć pamięć lub dysk zewnętrzny poprzez złącze USB. Uzupełnieniem jest gniazdo AUX, z którego jednak zapewne będzie korzystać niewiele osób.
Dotykowy ekran pozwala w szybki i prosty sposób wybrać ulubioną muzykę, ale też umożliwia sterowanie ustawieniami samochodu, takimi jak czas świecenia się świateł po opuszczeniu auta czy jasność zegarów, a także pokazuje informacje o podróży (m.in. przebyty dystans, zużycie paliwa i średnią prędkość).
Warto również skorzystać z pakietów, które za sporo niższa kwotę niż normalnie rozbudowują funkcjonalność. W przypadku odmiany Ambition zestaw nazwany „Audio” (1350 zł) zawiera Bluetooth, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, rozbudowany wyświetlacz między zegarami i dwa dodatkowe głośniki z tyłu. Osobom, które wybrały wersję Style, za 400 zł zaoferowano to samo, a dodatkowo: podgrzewane fotele, tempomat i automatyczną klimatyzacją.
sj, moto.wp.pl