[Test długodystansowy] Skoda Fabia Combi: jak z tą pojemnością?
W przypadku Skody Fabii Combi mamy do czynienia z dwojaką sytuacją. Z jednej strony jest to przedstawiciel segmentu B (aut miejskich), a z drugiej z pojemnym kombi. Jak zatem jest w praktyce? Czy model ten może być zastępstwem dla rodzinnego samochodu kompaktowego?
Fabia Combi mierzy 4257 mm długości, 1732 mm szerokości i 1467 mm wysokości. Mimo tego, że auto nieco urosło (przede wszystkim wszerz), to nadal jest zdecydowanie mniejsze od kompaktów. Mimo to udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 530 l, który po złożeniu kanapy można powiększyć do 1395 l. Co równie ważne – jest on ustawny i w praktyce bardzo dobrze sprawdza się podczas przewożenia dużego bagażu. Zdecydowany plus. Z drugiej jednak strony dzisiaj auta kompaktowe oferują jeszcze więcej. Teraz w kompaktowym kombi dostaniemy nawet 600 l przestrzeni za tylną kanapą. Mimo to należy uznać, że na tle większych i droższych aut segmentu C miejska Skoda w bardziej praktycznej odmianie prezentuje się bardzo dobrze i niewiele odbiega od pojazdów wyższej klasy.
Jak jest we wnętrzu? Tutaj jeszcze trudniej o jednoznaczną ocenę. Samochodem w miarę wygodnie mogą podróżować cztery osoby, a w sytuacji, gdy zajdzie taka potrzeba – również piąta się zmieści. Pomogło poszerzenie wnętrza, dzięki czemu jest ono bardziej przestronne i dużo lepiej sprawdza się w przypadku kompletu pasażerów. Niestety jeśli porównamy Fabię do auta kompaktowego, to szybko przekonamy się o jednej dużej różnicy. Z tyłu jest zdecydowanie mniej miejsca na nogi niż w przedstawicielach segmentu C. To właśnie przypomni nam, że nadal mamy do czynienia z samochodem miejskim – jedynie w bardziej praktycznej i pojemnej odsłonie.
Przy pełnym obciążeniu okazuje się też, że 1-litrowy silnik o mocy 75 KM, choć oszczędny, jest nieco za słaby. Jakiekolwiek wyprzedzanie, a nawet podjazd pod stromą górę stają się sporym wyzwaniem. Można być pewnym, że w takiej sytuacji nie należy się spieszyć.
Czy zatem Skoda Fabia kombi jest alternatywą dla kompaktowego modelu? To zależy, czy jesteśmy w stanie pójść na kompromis. Mimo pojemnego bagażnika i przestronnej kabiny brakuje nieco miejsca – szczególnie na tylnej kanapie. Z drugiej strony model ten może służyć jako auto rodzinne, a jest kilkanaście tysięcy zł tańsze niż przedstawiciele segmentu C.