ycipk-nd0lh3

Test: Citroen C3 1.4 Seduction - Auto z panoramą

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Test: Citroen C3 1.4 Seduction - Auto z panoramą
(Marek Wieliński)
ycipk-nd0lh3

W porównaniu z modelem poprzedniej generacji wygląda, jakby powstawał w zupełnie innej fabryce. Ma ciekawą linię nadwozia i coś na co każdy zwraca uwagę. Ogromną przednią szybę. Czy to wystarczy, by zyskać sympatię kierowców?

(fot. Marek Wieliński)
Podziel się

Z przodu masywny zderzak i grill, który swoim kształtem trochę przypomina nową linię samochodów Mitsubishi. Z boku wyraźne krągłości i przetłoczenia, z tyłu eleganckie światła – dobrze się prezentuje, zwłaszcza w czarnym kolorze. Całości dopełniają chromowane podstawy bocznych lusterek. W wyższych wersjach wyposażenia chromu jest znacznie więcej. Pojawia się na listwach okalających boczne szyby, przednim zderzaku i tylnej klapie. Szeroką, chromowaną listwę zamontowano nawet na dachu. Tu jednak jest zdecydowanie niepotrzebna.

ycipk-nd0lh3

Znakiem rozpoznawczym nowej C-trójki jest przednia szyba „Zenit”, sięgająca prawie do połowy dachu. Dzięki niej łatwo zapominamy, że podróżujemy małym autem. Kierowca i pasażer czują się jak w kabriolecie, albo na pokładzie szybowca. Przyciemniana u góry szyba zabezpiecza przed nadmiarem słońca, a jeśli pasażerowi znudzi się patrzenie w niebo, jej górną część można zasłonić ręcznie przesuwanym fragmentem podsufitki.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA TESTOWANEGO CITROENA C3 1.4 SEDUCTION *

(fot. Marek Wieliński)
Podziel się

Dobra wiadomość: testy zderzeniowe wykazały, że duża powierzchnia przedniej szyby nie osłabiła struktury nadwozia. Można się za to spodziewać, że w razie jej uszkodzenia wymiana będzie kosztowna. Jak sprawdziliśmy w serwisie, wraz z montażem to wydatek prawie 4 000 zł (3 674 zł za szybę bez czujników deszczu i 240 zł więcej za montaż szyby z czujnikami).

ycipk-nd0lh3

Wnętrze to przedsmak tego co czeka nas w nowym Citroenie DS. Stylizowana na sportową kierownica, srebrny pas przebiegający przez całą szerokość deski rozdzielczej, umieszczone w głębokich tunelach zegary i jeden ze zwariowanych gadżetów Citroena: rozpylacz zapachów. Dolna część środkowej konsoli z pokrętłami sterującymi nawiewem i klimatyzacją nie wygląda już tak atrakcyjnie. Ciekawe wzornictwo dostępne tylko za dopłatą do wersji wyposażenia Exclusive w której montowana jest automatyczna klimatyzacja.

Nowy C3 jest minimalnie dłuższy, szerszy i wyższy od swojego poprzednika. Dlatego z przodu kierowca i pasażer znajdą wystarczającą ilość miejsca.

(fot. Marek Wieliński)
Podziel się

Z tyłu sprawy mają się o wiele gorzej. Dostęp do wnętrza ograniczają wąskie drzwi, przestrzeni na nogi podróżujących bardzo niewiele. Miejsca co najwyżej dla dwóch dorosłych. O podróżowaniu w pięć osób można zapomnieć, chyba że zamierzamy przejechać w ten sposób dwie ulice. Dla dzieci miejsca wystarczy, a dorosłych przed uczuciem klaustrofobii może uratować tylko patrzenie przez wielką przednią szybę.

ycipk-nd0lh3

Na liście zalet moglibyśmy umieścić bagażnik. Jak na tę klasę całkiem przyzwoity, 300 litrów to satysfakcjonujący wynik. Niestety, dobry efekt psuje wysoko zakończony próg załadunku.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA TESTOWANEGO CITROENA C3 1.4 SEDUCTION *

(fot. Marek Wieliński)
Podziel się

Pod maską testowanej wersji pracuje benzynowy silnik o pojemności 1.4 litra, mocy 95 KM i maksymalnym momencie obrotowym 136 Nm. Jest elastyczny, ale głośny nawet w średnim zakresie obrotów. Zapewnia średnie zużycie na paliwa na poziomie 7,7 litra. Na trasie realne jest osiągnięcie wyniku na poziomie 6 litrów, w mieście 8. Dynamika na zadowalającym poziomie. Sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 184 km/h.

ycipk-nd0lh3

Zawieszenie jest dość miękkie, świetnie radzi sobie z mniejszymi wybojami, ale w głębokich dziurach dobitnie informuje o stanie nawierzchni. Na poprzecznych nierównościach auto wpada w kołysanie. Wyraźnie przechyla się w szybko pokonywanych zakrętach. W dodatku układ kierownicy nie pozwala na dobre wyczucie stopnia kontaktu przednich kół z nawierzchnią. Dobre strony to mocne hamulce i precyzyjnie działająca skrzynia biegów.

Testowana wersja z benzynowym silnikiem 1.4 o zmiennych fazach rozrządu VTI w wersji wyposażenia Seduction kosztuje 52.400 zł.

* TU ZNAJDZIESZ ZDJĘCIA TESTOWANEGO CITROENA C3 1.4 SEDUCTION *

(fot. Marek Wieliński)
Podziel się
ycipk-nd0lh3

Trochę za dużo, jak na auto które ma uwieść potencjalnych nabywców. Najtańsza wersja z benzynowym silnikiem 1.1 o mocy 61 KM jest dostępna od 42 400 zł. Za najdroższą Exclusive z dieslem 1.6 HDI o mocy 90 KM trzeba zapłacić 63 300 zł.

Niebanalny wygląd karoserii i wnętrza oraz wielka przednia szyba z widokiem na niebo i łatwość manewrowania skuszą przede wszystkim kobiety – kierowców. Nowy Citroen C3 to bardzo ciekawy samochód pod względem stylistycznym i bardzo przeciętny pod względem walorów eksploatacyjnych. Produkt skierowany do klientów dla których wyróżnianie się w tłumie jest ważniejsze od ilości miejsca na tylnej kanapie.

WP: Marek Wieliński

"Test samochodu: Citroen C3 1.4 Seduction - Dane techniczne" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, benzynowy"
Pojemność silnika cm3 "1397"
Moc KM / przy obr./min "95 / 6 000"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "136 / 4 000"
Skrzynia biegów "manualna, 5-biegowa"
Prędkość maksymalna km/h "184"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "10,6"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "7,7 / 4,9 / 5,9"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "8,2 / 6,1 / 7,7"
Pojemność bagażnika min./max. / l "300"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "3941 / 1469 / 1538"
Cena wersji podstawowej w zł "42 400"
Cena testowanego modelu w zł "52 400"
Plusy null
Minusy null
Polub WP Moto
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-nd0lh3

ycipk-nd0lh3
ycipk-nd0lh3