TEST: Alfa Romeo Giulietta 1750 Quadrifoglio Verde - Szalona Włoszka
Nawiązuje do legendy z lat 50., jest stylowym kompaktem i wielką przegraną konkursu Car of the Year 2011. Zajęła w nim drugie miejsce, tuż za... elektrycznym Nissanem Leaf. Do zwycięstwa zabrakło jej zaledwie 9 punktów. Dziś w naszym teście krwistoczerwona Alfa Romeo Giulietta z zielonym liściem Quadrifoglio Verde. Choć tak się może kojarzyć - nie polecamy jej początkującym kierowcom. Pod maską silnik 1.8 o mocy... 235 KM. W kompaktowym aucie to naprawdę wiele znaczy.
Jak jeździ najmocniejsza Alfa Romeo Giulietta? Zapraszamy na film.
"Test samochodu: Alfa Romeo Giulietta 1750 Quadrifoglio Verde - Dane techniczne" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "R4, benzynowy, turbo" |
Pojemność silnika cm3 | "1742" |
Moc KM / przy obr./min | "235 / 5500" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "340 / 1900" |
Skrzynia biegów | "6-biegowa, manualna" |
Prędkość maksymalna km/h | "242" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "6,8" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "10,8 / 5,8 / 7,6" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "12,4 - 14,8 / 8,6 - 10,2 / b.d." |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "350" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4351 / 1798 / 1465" |
Cena wersji podstawowej w zł | "105 000" |
Cena testowanego modelu w zł | "120 600" |
Plusy | null |
Minusy | null |