Tesla Model S: samochód dla miłośników Internetu
W początkach motoryzacji, gdy samochody spalinowe trzeba było uruchamiać za pomocą korby, sporą popularnością cieszyły się pojazdy elektryczne, których atutem była łatwość użytkowania. Ich karierę złamała popularyzacja rozruszników w autach wymagających dolewania paliwa, ale kilkadziesiąt lat po tym wydarzeniu, samochody elektryczne wracają w wielkim stylu. Za najdoskonalszą przedstawicielkę swojego gatunku uważana jest Tesla Model S. Co wyjątkowego jest w tym samochodzie?
Tesla Model S to ogromna, blisko pięciometrowa limuzyna. Dzięki rozstawowi osi na poziomie trzech metrów oferuje ona wystarczająco dużo miejsca w kabinie, pozwalającej przewieźć komfortowo cztery osoby, a awaryjnie nawet siedem. Samochód został stworzony z mylą o rynku amerykańskim i już odniósł tam ogromny sukces. Wystarczy powiedzieć, że Model S sprzedaje się w USA lepiej niż BMW serii 7, Mercedes Klasy S czy Audi A8.
Nisko osadzony środek ciężkości, doskonała dystrybucja mocy pomiędzy osiami zasięg, dochodzący w przypadku konfiguracji z akumulatorami o pojemności 85 kWh do niewiarygodnych 499 km, to tylko niektóre atuty tego modelu. W konfiguracji Performance Tesla przyspiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy i na ćwierć mili okazuje się szybsze od BMW M5. Poza tym mamy jeszcze nowoczesne wnętrze.
Deska rozdzielcza Tesli Modelu S rzuca się w oczy przede wszystkim z dwóch powodów. Po pierwsze brak tu tradycyjnych zegarów. Za kołem kierownicy ich miejsce zajął wyświetlacz. Nie ma również tradycyjnej środkowej konsoli. Zamiast tego kierowca ma do dyspozycji zorientowany pionowo, dotykowy ekran o średnicy 17 cali. Dzięki niemu może obsługiwać funkcje wyposażenia samochodu, nawigację, odtwarzacz multimedialny, telefon, a także ma dostęp do statystyk zużycia energii, obrazu z kamery cofania HD oraz Internetu poprzez w pełni użyteczną przeglądarkę.
Sprzedawany od czerwca 2012 roku w Ameryce Północnej luksusowy elektryczny samochód zyskuje coraz większa popularność. Teraz Tesla, chce swoim nowym samochodem podbić Europę. Podczas brytyjskiej premiery Modelu S obecny był Elon Musk - założyciel i prezes firmy Tesla Motors. Wysoka sprzedaż auta ma pozwolić firmie rozwinąć skrzydła i przyspieszyć proces wprowadzania na rynek kolejnego modelu, także elektrycznego, tym razem luksusowego SUV-a. Tesla prognozuje sprzedaż swojej limuzyny na poziomie 40 tysięcy egzemplarzy rocznie.
tb, moto.wp.pl