Trwa ładowanie...
23-04-2013 10:54

Terenówka uratuje polskiego Fiata?

Terenówka uratuje polskiego Fiata?Źródło: zdjęcie producenta
d1n2y5p
d1n2y5p

Choć kryzys w Europie w wielu branżach nie jest już szczególnie dotkliwy, to motoryzacja wciąż nie jest w wysokiej formie. Zapotrzebowanie na samochody na Starym Kontynencie spadło do niskiego poziomu i nie rośnie, co musiało doprowadzić do trudnej sytuacji w fabrykach aut. W tyskiej montowni Fiata pracę straciło aż 1450 osób. Kondycję polskiej montowni ma poprawić wprowadzenie do produkcji nowego, terenowego modelu i odświeżenie dotychczasowego hitu.

Jeszcze przed końcem 2014 roku z zakładu w Tychach ma zjechać pierwszy egzemplarz nowego modelu Fiata - informuje „Dziennik Gazeta Prawna”. W grę może wchodzić Fiat 500X lub jego bliźniak – nowy model Jeepa. Od czasu przejęcia przez Włochów kontroli nad Chryslerem ta amerykańska legenda terenowej jazdy należy do Fiata i to on decyduje o linii rozwoju marki. W ofercie Jeepa nowy crossover miałby stanowić wypełnienie ważnej luki. W końcu małe, uterenowione samochody ostatnio sprzedają się w Europie i poza nią jak ciepłe bułeczki. Jeśli więc rzeczywiście produkcja któregoś z tych samochodów trafi do Tychów, zakład będzie mógł czuć się bezpieczny przez kilka lat.

Polska montownia ma także inną szansę. Fiat zapowiedział, że w 2015 roku tyski zakład rozpocznie produkcję odświeżonego modelu 500. Samochód ten należy do pojazdów typowo miejskich, ale przeznaczony jest dla nieco bardziej wymagającego klienta. Mimo to w kwietniu 2013 r. z taśm montażowych śląskiego zakładu zjechało milionowe auto tego typu. Co ważne, nowa generacja Fiata 500 będzie produkowana jedynie w Polsce, a nie jak obecna w Polsce i w Meksyku. Oznacza to, że wolumen produkcji tego samochodu będzie wyższy niż dotychczas. Fiat 500 cieszy się również pewną popularnością w USA.

Dla zakładów w Tychach największym ciosem było ulokowanie produkcji Fiata Pandy III generacji we włoskiej fabryce Pomigliano d’Arco nieopodal Neapolu. Od początku oczywiste było, że przydzielenie Polakom produkcji nowej generacji Lancii Ypsilon nie może zrównoważyć tej straty. Czy nowa generacja modelu 500 i zapowiedziana, mała terenówka będą stanowić wystarczające zadośćuczynienie, pokaże rynek.

tb, moto.wp.pl

d1n2y5p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n2y5p
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj