Terenowe Polo
Po zwykłym Polo, wersjach BlueMotion oraz GTI przyszła kolej na miejskiego Volkswagena, którym można zjechać z asfaltu - CrossPolo. Podobnie jak w GTI, wysokość zawieszenia zmieniono o 15 mm, lecz tym razem wzwyż.
Gama sześciu silników napędzających "uterenowione" Polo zaczyna się od jednostki 1.2 o mocy 70 KM, a kończy na 105-konnym motorze 1.2 TSI. Dostępne są również silniki 1.4 85 KM oraz trzy jednostki wysokoprężne o pojemności 1.6 i mocy 75, 90 i 105 KM.
Połowa silników może współpracować z 7-biegową przekładnią DSG. Na szczególną uwagę zasługuje 1.2 TSI, rozpędzający CrossPolo do setki w 9,9 sekundy i spalający średnio 5,5 l paliwa na 100 km. Diesle zużywają 4,3 l oleju napędowego na 100 km i produkują 113 g CO2/km.
Off-roadowy charakter auta podkreślają czarne zderzaki, które łączy linia prowadząca przez nadkola i drzwi oraz zakończenia osłony podwozia. Oprócz terenowej stylizacji, czarny plastik ma jeszcze jedną zaletę: chroni przed stresem wywołanym zarysowaniem karoserii w miejscach, gdzie jest na to najbardziej narażona. Całość uzupełniają 17-calowe koła w rozmiarze 215/40.
Na dachu CrossPolo znalazły się listwy, do których można przymocować bagażnik dachowy o wadze do 75 kg. Nie jest to jedyne miejsce, w którym można przewozić bagaże. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy 952 litry przestrzeni ładunkowej (standardowo 280 l). Kanapa została podzielona w proporcjach 40:60, a bagażnik, jak w coraz większej ilości aut konkurentów, jest dwupoziomowy.
Nowe CrossPolo zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie na początku marca. W Niemczech pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec maja, później będą sprzedawane w innych krajach Europy i w Japonii.
Źródło:
[
]( http://www.carfocus.pl )