Technologia TSI Volkswagena nagrodzona
Po raz siódmy z rzędu technologia TSI Volkswagena otrzymała nagrodę "International Engine of the Year". Wyróżniono także silnik TSI z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów.
Siódma z rzędu nagroda została przyznana jednostce 1,4 TSI w kategorii pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 l, zatem jest to najbardziej utytułowany motor w historii konkursu. TSI z systemem automatycznego odłączania cylindrów zgarnął tytuł "Best New Engine" dla najlepszej nowości wprowadzonej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Od 2006 r. jury "Engine of the Year", w skład którego wchodzi 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało Volkswagenowi łącznie 12 wyróżnień za stale udoskonalany silnik 1,4 TSI - 7 zwycięstw w swojej klasie, 2 zwycięstwa w kategorii generalnej, 2 wyróżnienia "Best New Engine" i jedno "Green Engine of the Year".
Od ubiegłego roku VW, jako pierwszy producent na świecie, stosuje system aktywnego zarządzania pracą cylindrów dla 4-cylindrowych jednostek TSI. Dotychczas system ten znany był z dużych 8 lub 12-cylindrowych silników. ACT zadebiutował w 1,4 TSI (140 KM) w Polo i nowym Golfie - chwilowe wyłączenie drugiego i trzeciego cylindra pozwala na obniżenie zużycia paliwa o ponad 0,5 l/100 km.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl